۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۷۳۳۳
فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: جنگ نرم در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.
به گزارش پایداری ملی، سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، در نخستین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در جمع خانواده معظم شهدای دانشجو و مدافعان حرم اظهار کرد: جنگ نرم در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود و مهمترین رویکرد در این عرصه، مقاومت است که در قالب اقتصاد مقاومتی عنوان می‌شود.

وی گفت: پدیده انقلاب اسلامی به ذات، توسعه یافته و تکامل یافته است چرا که منشا آن اسلام ناب است، اما برای تکامل بخشی نیاز به توسعه کمی و کیفی در بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد.

نظری با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «مظهر قدرت ایران شهدا هستند»، بیان کرد: هر توسعه و حرکتی نیازمند قدرت است و شهدا از دو منظر، مظهر قدرت هستند، اول به دلیل اینکه از دل مردم برخاستند و دوم اینکه هر حرکتی باید دارای هدف و جهت باشد که تبعیت از امام و ولایت هدف شهدا بود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه شهدا مظهر قدرت و توسعه انقلاب هستند، افزود: جامعه‌ و انقلاب اسلامی ما، مدیون شهدا است و امروز قدرت برخاسته از قدرت شهدا و قدرت مردمی، این توان را به وجود آورده که دشمنان نظام اسلامی، حتی تصور حمله به ایران را به ذهن خود راه نمی‌دهند.

وی با اشاره به این موضوع که قدرت بخشی، متناسب با شرایط انقلاب اسلامی پیش آمده است، ادامه داد: در مقطعی شهدای نهضت اسلامی را داشتیم، شهدایی که در جریان انقلاب و برای برداشتن مانعی به نام رژیم طاغوت در زندان‌ها و مبارزه با شاه که نماد استکبار بود به شهادت رسیدند، بلافاصله به تناسب پیشرفت انقلاب اسلامی شهدای تحکیم و تثبیت نظام را شاهد هستیم که به دست منافقین به شهادت رسیدند و شهدای امنیت و استقرار نظام اسلامی بودند. این شهدای والامقام در مقطع سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند.

نظری شهدای مدافع حرم را شهدای امت عنوان کرد و گفت: امروز در امتداد حرکت دفاع مقدس در مسیر پیشرفت، بالندگی و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدای مدافع حرم جان خود را فدا کردند، این قدرت همچنان در حال تولید است و بایستی باور کنیم که رمز پیروزی انقلاب اسلامی، عزت، استقلال کشور و تمامی ارزش‌ها در فرهنگ شهادت خلاصه می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) امنیت را عامل حرکت انقلاب اسلامی و منشا آن را قدرت و اقتدار شهدا بیان کرد و افزود: امنیت امروز کشور مدیون شهدایی است که در جنوب شرق و شمال غرب کشور و در جای جای ایران اسلامی مشغول به جان فشانی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر