۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۷۱۸
بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی با رقم یک میلیارد تومان خریداری شد و از سوی وزارت کشور و با هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحویل داده شد.
دکتر سعید رنجبران پیش از ظهر امروز 9 اردیبهشت ماه 92 در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی که در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم ساری برگزار شد اظهارداشت: بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی با رقم یک میلیارد تومان خریداری شد و از سوی وزارت کشور و با هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحویل داده شد.

وی ادامه داد: بیمارستان صحرایی شامل بخش‌هایی از جمله اتاق عمل، ICU ، CU، بخش مردان و زنان مجزا، ژنراتور کامل، دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن، آزمایشگاه و CSR( بخش استریل تجهیزات) است و به صورت سیار می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: بیمارستان صحرایی در مواقع ضروری، بحرانی و حوادث غیرمترقبه در تمامی نقاط کشور قابل استفاده است.

دکتر رنجبران با بیان اینکه مساحت بیمارستان صحرایی 2 هزار و 500 مترمربع است گفت: با توجه به اینکه مازندران معین تهران و قطب شمال کشور است می تواند در مواقع بحرانی کمک رسانی کند.

وی افزود: در این بیمارستان صحرایی 100 نفر نیروی انسانی نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد هوایی، 102 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس در مواقع بحران اقدامات پیش بیمارستانی را به بیماران و مصدومان ارایه می دهند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر