۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۶۷۳
رئیس کارگروه موبایل اعلام کرد:
رئیس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی در واردات انواع کالاهای دیجیتالی از جمله موبایل دخیل نیستند، گفت: هیچگونه برندی در کشور وجود ندارد تا از حیث تحریمات خارجی در داخل کشور اجازه فعالیت نداشته باشد.

مهدی عبقری با اشاره به اینکه هیچ برندی وجود ندارد تا از حیث تحریمات خارجی در داخل کشور اجازه فعالیت نداشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه برخی از واردکنندگان هستند که صرفا به جهت سوءاستفاده‌های شخصی به بزرگ نمایی تاثیر تحریم‌ها در واردات گوشی موبایل می‌پردازند و مدعی هستند که بواسطه تحریم‌ها امکان فعالیت تجاری در عرضه واردات موبایل میسر نیست.

وی افزود: هم اکنون تحریم‌ها هیچگونه‌ تاثیری در روند کاری شرکت‌های قانونی موبایلی ندارد چرا که به تازگی نیز شرکت "آرمان همراه آرین" نماینده انحصاری سونی در ایران موفق به دریافت گواهی فعالیت در زمینه واردات به کشور شده است.

عبقری همچنین با اشاره به مکاتبات صورت گرفته رئیس مجمع عالی واردات در مهرماه سال گذشته درخصوص اینکه به دلیل تحریم‌ها یکسری از شرکت‌های فعال در کشور نتوانسته ‌اند مجوز خود را تمدید کنند، اظهار داشت: متاسفانه این اقدام پسندیده باعث سوء استفاده برخی از شرکت‌های واردکننده موبایلی شد که تحریم‌ها را بهانه‌ای برای عدم واردات موبایل به کشور عنوان کنند؛ این در حالی است که با توجه به اعطای نمایندگی از سوی شرکت‌های خارجی به نمایندگان داخل کشور در زمینه موبایل، امروز شاهد آن هستیم که هیچ برندی در داخل کشور مشمول تحریم نشده است.

رئیس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با اشاره به ساماندهی بازار تلفن‌همراه گفت: تاکنون کارهای اساسی وزیربنایی خوبی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اقدامات مناسبی از سوی طرح شبنم صورت پذیرفته که کاهش حجم واردات غیرقانونی و قاچاق موبایل در سال گذشته خود گواه این مدعاست.

عبقری افزود: هرچند در این میان ناهماهنگی‌هایی از سوی شرکت‌های واردکننده و اتحادیه‌ها صورت پذیرفت اما قسمت عمده این مشکلات با اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرتفع  شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تمامی واحدهای صنفی فعال بطور مستقیم و غیرمستقیم تحت نظارت بازرسی متعدد وزارت صنعت و معدن و تعزیرات قرار دارند و امروزه بیشتر متخلفان شناسایی شده‌اند و از سوی دیگر شرکت‌های واردکننده نیز از طرق مختلف هم از قبیل واردات قانونی مندرج در گمرکات جمهوری اسلامی، ثبت سفارش و توزیع اجناس و هم از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا رصد شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر