۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۶۵۰
دبیر سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی:
دبیر سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی گفت: تحقق شعار سال 92 با عنوان ˈحماسه سیاسی، حماسه اقتصادیˈ در کشور، نیازمند آن است که حماسه ارتباطی بسیار گسترده در جامعه خلق شود.
ˈهوشمند سفیدیˈ شامگاه شنبه در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: ما باید برای دستیابی صحیح به معنای واقعی شعار امسال، بسیار جدی تر از گذشته به مقوله روابط عمومی و نقش و کارکرد آن در کشور اهمیت قائل شویم.

وی بابیان اینکه روابط عمومی ها باید به عنوان یک بازیگر وارد میدان کار و عمل بشوند، گفت: نقش روابط عمومی ها برای حرکت در مسیر ˈحماسه سیاسی، حماسه اقتصادیˈ و نزدیک شدن به آن باید بسیار فعال و پررنگ باشد.

سفیدی با بیان اینکه برداشتن گام های مؤثر در راستای اعتلای روابط عمومی ها در کشور، موضوعی ضروری است، تأکید کرد: روابط عمومی ها نیازمند رسیدن به نگاه، فهم و درک مشترک هستند و تا این بستر فراهم نشود، کاری از پیش نخواهد برد.

وی در ادامه تصویب قانون سخت و زیان آور در خصوص مشاغل روابط عمومی و تدوین استانداردهای روابط عمومی را از جمله کارهای انجام شده در طول این مدت در سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی بیان کرد و گفت: کتاب و ویژه نامه روابط عمومی با موضوع دیپلماسی، به مناسبت روز روابط عمومی (27 اردیبهشت ماه) در دست انتشار است.

سفیدی با تأکید بر اینکه روابط عمومی ها، دیپلمات های یک سازمان به شمار می روند، افزود: روابط عمومی، یک کار تصادفی نیست و با گذشت 50 سال از عمر شکل گیری آن، هنوز هم نقش خطیری را در روابط دیپلماسی ایفا می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش های ارزنده مسؤولان روابط عمومی ها و استادان پیشکسوت این عرصه بتوانیم حرف اول در این رشته را در سطح خاورمیانه و حتی شش کشور نخست جهان در این عرصه بزنیم.

مدیرکل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در ادامه این نشست تخصصی گفت: ما نیز در این نهاد فرهنگی تلاش کرده ایم تا از دیدگاه منطقی، همیشه و در هر شرایطی پاسخگوی اصحاب رسانه باشیم.

ˈحسن ارگیˈ افزود: سعی مسؤولان و ما در این مرکز همواره بر این بوده که تعامل دوسویه ارتباطی را میان اعضای شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با خبرنگاران رسانه های جمعی به منظور ارایه اخبار و اطلاعات ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: در طول دو سال اخیر نیز به هر شکل، پاسخ های قانونی و مورد نظر خبرنگاران را درباره وضع شورا و روند فعالیت های آن به این افراد ارایه کرده ایم.

بر اساس این گزارش، چهارمین نشست شورای سیاستگذاری سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در سال جدید با دیدار جمعی از فرهیختگان عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی با ˈاسنفدیار رحیم مشاییˈ، جانشین رییس جمهوری در دبیرخانه شورای عالی ایرانیان مقیم خارج و مدیر ارشد ارتباط، پایان یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر