۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۵۸۱
در واکنش به اظهارات «جان کری» و 35 مقام سابق آمریکا؛
«علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر همتای آمریکایی خود و نیز درخواست 35 مقام سابق آمریکا برای مذاکره مستقیم با تهران گفت: اگر آمریکایی ها در اظهارات خود صادق باشند، ما نیز این آمادگی را داریم که با آنها تعامل داشته باشیم.
رییس دستگاه دیپلماسی در حاشیه سی و دومین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا بیان کرد که ارزیابی او را درباره اظهارات «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر توقف تشدید تحریم ها از سوی سنا تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز درخواست 35 مقام سابق آمریکایی از «باراک اوباما» مبنی بر مذاکره مستقیم با تهران پرسید.

صالحی در پاسخ به این پرسش اضافه کرد: اگر آنها در اظهارات خود صادق باشند ما هم اعلام کرده ایم که آمادگی تعامل داریم.

وزیر امور خارجه در عین حال خاطر نشان کرد: متاسفانه در آلماتی 2 توافق شد که خانم اشتون بعد از رایزنی با وزرای خارجه 6 کشور نتیجه را به اطلاع آقای جلیلی (مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران) برساند اما این کار را نکرد و این نشان می دهد که در وعده هایی که می دهند، صادق نیستند.

صالحی ادامه داد: نمی شود حرفی زد و اظهار تمایل برای تعامل داشت اما این فقط در حد سخنرانی باقی بماند تا رسانه ها در اختیار داشته باشند؛ این اشتباهی کاملا جدی است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: معتقدم سال 92 سال سرنوشت سازی خواهد بود و فصل جدیدی در روابط ایران با کشورهای دیگر بازخواهد شد.

رییس دستگاه دیپلماسی در عین حال تاکید کرد: غرب چاره ای جز تعامل با ایران نخواهد داشت و ما این آمادگی را داریم که با آنها تعامل داشته باشیم و امیدواریم آنها نیز روند مثبتی را در پیش بگیرند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر