۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۵۴۶
معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:
معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: دانشجویانی که وارد مسائل پیرامون جنگ سایبری شوند و در این زمینه تحقیق کنند از حمایت سازمان پدافند غیرعامل برخوردار خواهند شد.

معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل کشورقبل از ظهر چهارشنبه در نخستین کنگره اتوماسیون صنعت برق کشور که در محل دانشکده مهندسی دانشگاه فردوی مشهد برگزار شد اظهار کرد: رویکرد جنگ ها در آینده به سمت جنگ های سایبری خواهد بود.

معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: در جنگ سایبری شاید تلفات انسانی نداشته باشد اما با ضربه اساسی به زیر ساخت های کشورها مشکلات عدیده ای برای حاکمان و مسئولان بوجود خواهد آمد.

فرجی پور گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری وقتی به صنعت نفت کشورمان حمله سایبری صورت گرفت هدف اصلی آسیب رساندن به سامانه کارت هوشمند سوخت مورد توجه دشمن قرار داشت.

وی بیان کرد: در یک حمله دیگر نیز دشمنان سعی داشتند سامانه بارگیری نفت از یکی از بنادر کشور را مورد تعرض قرار دهند تا به این ترتیب کشور را دچار مشکل کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه دفاع سایبری تصریح کرد: طبق بررسی ها و اطلاعات موجود در سازمان پدافند غیر عامل عمده جاهایی که مردم در سال 2013 مورد حمله قرار خواهند گرفت  و برنامه ریزی های دشمن بر همین اساس صورت پذیرفته حمله به زیر ساخت های اقتصادی کشور است.

معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل کشورگفت: تجربه سال های اخیر نشان می دهد ما با یک جنگ سایبری مواجه هستیم و در برابر جنگ فقط حفظ امنیت کافی نیست و باید دفاع کرد.

وی اظهار کرد: زیر ساخت های کشور مانند صنعت نفت، برق، آب، حمل و نقل و گاز در جنگ سایبری مورد هجوم قرار می گیرند.

معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: یورش سایبری گاهی اوقات با ایجاد هرج و مرج و شورش های مردمی و برای زمینه سازی برای دخالت فیزیکی صورت می پذیرد.

وی تاکید کرد: دانشجویانی که وارد مسائل پیرامون جنگ سایبری شوند و در این زمینه تحقیق کنند از حمایت سازمان پدافند غیرعامل برخوردار خواهند شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر