۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۵۱۷۰
در دیدار مدیر کل پدافند غیرعامل استان با فرماندار شهرستان شاهرود:
در راستای اهداف پدافند غیرعامل و اجرای مصوبات شورای پدافند غیرعامل مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به همراه کارکنان اداره کل در سفر به شهرستان شاهرود، در دیدار با هاشمی معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود مباحث و مسائل مختلف پدافند غیرعامل شهرستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در راستای اهداف پدافند غیرعامل و اجرای مصوبات شورای پدافند غیرعامل مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به همراه کارکنان اداره کل در سفر به شهرستان شاهرود، در دیدار با هاشمی معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود مباحث و مسائل مختلف پدافند غیرعامل شهرستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مباحث و مسائل پدافند غیرعامل شاهرود مورد بررسی قرار گرفت

در این جلسه مدیر کل پدافند غیرعامل استان از برگزاری شورای پدافند غیرعامل شهرستان و از برنامه های اجرا شده در هفته پدافند غیرعامل در شاهرود تقدیر نمود و افزود شهرستان شاهرود با عنایت به ویژگی های خاص آن نیاز با توجه به مباحث پدافند غیرعامل دارد و در این زمینه باید با شناسایی مراکز مهم و حساس و پایش و رصد آسیب ها و تهدیدات راهکارهای متعدد و مناسب جهت مقابله با شرایط اضطراری را داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دفع توطئه ها و ترفندها از سوی دشمن که همیشه مترصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند را یادآور شدند و عنوان نمودند حفظ زیرساختهای استان و اماکن و مراکز حیاتی و مهم در سطح شهرستانها از اهداف پدافند غیرعامل می باشد.

در ادامه کارخائی خواستار طبقه بندی مراکز مهم و حساس شهرستان شدند و پیوست پدافند غیرعامل در طرح ها و پروژه ها را از اولویت برنامه های اجرایی برشمرد.

وی گفت شناسایی نقاط حادثه خیز آمادگی را در شرایط طبیعی و غیرطبیعی افزایش می دهد و خطر آسیب ها را کاهش خواهد داد. وی با اشاره به مباحث سایبری و شناخت فرصت ها و تهدیدات این حوزه را بسیار مهم ذکر کردند و خواستار پیگیری امور سایبری و رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل و حفظ و امنیت هرچه بیشتر سیستم های فناوری در کلیه ادارات و سازمان های در سطح شهرستان شاهرود شدند.

مدیر کل پدافند غیرعامل با اشاره به تامین مولد برق اضطراری که از ملزومات پدافند غیرعامل است، خواستار پیگیری در خصوص تامین مولدهای دستگاه های اجرایی شهرستان برای خدمات رسانی به مردم به بهترین نحو در شرایط بحرانی و ضروری شد.

کارخائی با اشاره به تلاش های صورت پذیرفته در ارائه خدمات رسانی به مردم استمرار و تسهیل در خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم را در شرایط اضطراری از جمله اهداف و رسالت پدافند غیرعامل برشمرد و افزود در این راستا باید مقوله پدافند غیرعامل در تمام سطوح اداری، اجرایی و عموم شهروندان گسترش یابد و در این زمینه فرهنگ سازی برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای مختلف در سطح شهرستان شاهرود برای شناسایی و مقابله با انواع تهدیدات امر مهمی است.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به مباحث مربوط به پدافند غیرعامل اهمیت این حوزه را بسیار مهم برشمرد و عنوان نمود: پدافند غیرعامل در زندگی فردی و اجتماعی عموم مردم جایگاه ویژه ای دارد و با شناخت دقیق و عمیقی می توان از تهاجمات فرهنگی و نظامی دشمن در کلیه حوزه ها مقابله کرد.

هاشمی آموزش را از راه های شناخت ذکر کرده و وجود دانشجویان را از پتانسیل های مثبت شهرستان دانست و ارائه پایان نامه پدافند غیرعامل توسط آنها را در راستای اهداف شناخت و آموزش پدافند غیرعامل مهم و ضروری عنوان نمود.

وی با اشاره به تهدیدات زیستی بر حفاظت و ایجاد امنیت بیشتر تاسیسات و اماکن آبرسانی در سطح شهرستان شاهرود تاکید کرد و افزود با فرهنگ سازی و استفاده از بسترها و ظرفیت های مختلف چون ائمه جمعه و جماعت، رسانه ها و مطبوعات، دانش آموزان، نهادهای فرهنگی و اطلاع رسانی باید فرهنگ ارزشمند پدافند غیرعامل را در جامعه بسط و گسترش بدهیم.

 فرماندار شاهرود با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگ شهرستان به تبدیل تهدیدات به فرصت ها تاکید کرد و افزود مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل پیشگیری در مقابل تهدیدات است که می توان با برنامه ریزی مناسب و پیشگیری های لازم تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کنیم.

هاشمی نشر و ترویج و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل را در سطح روستاها با آموزش دهیاران و اعضای شورای روستایی را مهم برشمرد و گفت: با آموزش و فرهنگ سازی باید دهیاران نماینده پدافند غیرعامل در سطح روستاها باشند و اهداف و رسالت پدافند غیرعامل را پیگیری و اجرا کنند.

وی همدلی، صمیمیت و تعامل را شرط پیش برد برنامه ها و جلب مشارکت های اجتماعی و مردمی برشمرد و خواستار برقراری ارتباط و ایجاد فضای تعاملی برای انجام و اجرای سیاست ها و برنامه های پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان شد.

همچنین در ادامه مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری در خصوص اجرای مصوبات مختلف شورای پدافند غیرعامل شهرستان شاهرود با احمد خرم معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیدار و گفتگو کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر