۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۵۱۴۰
جلسه کار گروه پدافند غیر عامل بریاست پور مجاهد فرماندار شهرستان وبا حضور دکتر معصومی رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های پزشکی دانشگاه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه  پور مجاهد ضمن خیرمقدم به حاضرین گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص پدافند غیر عامل در شهرستان ارائه داد و مشکلات پیش روی شهرستان در این زمینه مطالبی عنوان کرد.

وی گفت با توجه به اینکه کار گروه های تخصصی قرار گاه زیستی شهرستان راه اندازی شده و شرح وظایف اعضای آنها مشخص گردیده لذا باید این کار گروه ها با انجام جلسات ومانور های مختلف سطح آمادگی خود را بالا ببرند تا در زمان وقوع بحران نا هماهنگ و بی برنامه نباشند.

سپس دکتر معصومی ضمن اشاره به برنامه هایی که در هفته کاهش بلایای طبیعی در سطح استان از جمله مانورهای مختلفی انجام خواهد شد گفتند:در شهرستان فامنین نیز باید جهت آمادگی و هماهنگی بیشتر مانور هایی از جمله مانور لحظه صفر برگزار گردد.ایشان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که شهرستان های ما دارند این است که بیشترمدیران وپرسنل ادارات بومی نیستند و این به یک چالش در موقع بحران تبدیل می شود که درمانور لحظه صفر میتوان این نقطه ضعف ها را دید و پوشش داد.

معصومی سپس به لزوم شناسایی سه تهدید مهم درحوزه پدافند غیر عامل و سه تهدید در حوزه مدیریت بحران اشاره کردند و گفتند: با ترسیم نقشه خطر پذیری شهرستان برنامه ریزی دقیقتر ودر موقع بحران آمادگی ما بیشتر خواهد شد.

ایشان در ادامه به برخی مشکلات استان در زمینه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران اشاره کرد وگف: ما در بیشتر شهرستان ها پد فرود بالگرد نداریم و خوشبختانه شهرستان فامنین در این زمینه پیشتاز بوده است و امیدواریم بتوانیم در شهرستان های دیگر نیز پد فرود ایجاد کنیم و با توجه به این که 50درصد حوادث در واقع حوادث ترافیکی می باشند با مشخص کردن و آماده سازی نقاطی در جاده های صعب العبور و فرعی و روستایی برای نشست بالگرد  بتوانیم امداد رسانی بهتری برای مصدومان انجام دهیم.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر