۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۴۷۲۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان گفت: با وجود اهمیت و نقش پدافند غیر عامل درمصون سازی جامعه و کشور از مشکلات مختلف اما هنوز اعتبار جاری با عنوان پدافند غیر عامل وجود ندارد و این یکی از مشکلاتی است که باید به آن توجه لازم شود .
به گزارش پایداری ملی، رسول حسینی روز پنجشنبه در کمیته پدافند غیر عامل نهاوند در فرمانداری این شهرستان افزود: امروزه نقش پدافند غیر عامل در مصون سازی جامعه از مشکلات طبیعی و غیر طبیعی بر کسی پوشیده نیست اما با وجود تبلیغات لازم هنوز این مساله برای تعداد زیادی از افراد جامعه ناشناخته است.

وی افزود: در زمینه پدافند غیر عامل مشکلاتی وجود دارد که لازم است این مشکلات با همکاری آحاد مردم و دستگاههای اداری برطرف شود.

وی کمبود کارهای پژوهشی در این زمینه را از جمله مشکلات پدافند غیر عامل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 200 کتاب در زمینه پدافند غیر عامل تدوین شده که اکثریت آنها گرد آوری شده است.

وی نبود موافقت نامه بین سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای اداری شهرستان و فرمانداری ها را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت به جز در سال جاری هیچ توافقنامه ای را با فرمانداریها و دستگاههای اداری شهرستان امضا نکرده و آنها فقط با اداره های کل استان توافقنامه امضا کرده اند که این نیز مشکلاتی را در زمینه ایجاد می کند.

حسینی کمبود مراکز علمی و دانشگاهی و رشته های مرتبط با پدافند غیر عامل را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 110 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان مشغول به تحصیل هستند که از این میزان فقط تعداد بسیار محدودی فقط در یک رشته کارشناسی پدافند غیرعامل در دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به نیروی انتظامی مشغول به تحصیل هستند.

وی به ضرورت معرفی این بخش به آحاد مختلف مردم اشاره کرد و گفت: هنوز بسیاری از مردم این بخش را به خوبی نمی شناسند به گونه ای که در یک نظر سنجی به عمل آمده در استانهای البرز ، سمنان و تهران فقط کمتر از 50 درصد عنوان کردند که با آن تا حدودی آشنایی دارند .

مدیر کل پدافند غیر عامل استان دخالت ندادن مولفه های پدافند غیر عامل را در ابنیه های شهری و روستایی را از مشکلات موجود در این موضوع ذکر کرد و افزود: ما در استان همدان یک هزار و 73 روستا و 29 شهر داریم که هیچکدام از طرحهای شهری و روستایی پیوست پدافند غیر عامل نداشته و در 95 درصد ابنیه ها این مساله رعایت نشده است .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر