۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۴۶۹۲
توسط قرارگاه پدافند زیستی انجام می شود؛
معاون بهداشتی و درمان قرارگاه پدافند زیستی از راه اندازی سامانه پایش بیماری ها برای نخستین بار در کشور، در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت این سامانه شناسایی نوع بیماری و عملیات رسیدگی به وضعیت بیماران نسبت به گذشته تسریع می شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمد کریمی نیا روز یکشنبه در همایش بزرگ سلامت در سفر اربعین حسینی در استان ایلام اظهار کرد: مسئولان فوریت های پزشکی با نصب این سامانه بر روی گوشی های همراه خود علائم بیماری فرد مراجعه کننده را وارد سامانه می کنند تا در سریعترین زمان ممکن نوع بیماری و راههای درمان به آنها داده می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه با همکاری پدافند غیرعامل کشور و دانشگاه تربیت مدرس طراحی شده، افزود: هدف از راه اندازی این سامانه برنامه ریزی برای تشخیص به موقع بیماری و اعزام تیم های واکنش سریع بر بالین بیمار است.

به گفته وی، این سامانه از امروز برای نخستین بار ابتدا در مرز مهران و سپس در مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان شروع به کار می کند.

کریمی نیا با بیان اینکه فوریت های پزشکی در طول سال 2 میلیون و 500 هزار ماموریت درمانی و بهداشتی در کشور انجام می دهد، گفت: برای رسیدگی مطلوب تر و سریع تر به مصدومان و بیماران باید در کنار تجربه به دانش نوین و فناورهای روز دنیا نیز مجهز باشیم و اطلاع یابی از نوع بیماری الزام آور است.


مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام در این همایش گفت: کشور آمریکا در سایه جنگ نرم بیش از 70 میلیارد دلار را برای عناصر بیماری زا و انتشار این بیماری ها در کشورهای مختلف و تهدیدهای زیست محیطی هزینه می کند تا از این طریق علاوه بر دستیابی به اهداف و سیاست های خود هزینه های گزافی را به کشورها برای مقابله با این بیماری ها تحمیل کند.

پرویز شریفی افزود: در موضوع و آزمون اربعین و حضور سیل عظیم جمعیت در این همایش بزرگ در کشور عراق و جلوگیری از انتشار بیماری ها به داخل کشور توسط زائران، باید خدمات پزشکی و درمانی و سلامت بدرستی مدیریت و ساماندهی و صلابت، اقتدار و پویایی ایران اسلامی به رخ استکبار کشیده شود.

وی گفت: کشورهای استکباری و حامیان منطقه ای آنها از جایگاه مهم ایران و اشاعه انقلاب اسلامی در منطقه ترس و واهمه دارند و به شکل های مختلف سعی در تهدید ایران و برهم زدن امنیت و آرامش به طریق مختلف دارند ولی ایران برای نشان دادن عظمت خود به دشمنان، باید همایش بزرگ اربعین را که خاری در چشم آنهاست به بهترین شیوه و بدون هیچ مشکل خاصی اداره و مدیریت کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیزگفت: فلسفه فوریت های پزشکی بویژه در مواقع مهم رسیدگی به بیماران و مصدومان در سریعترین زمان ممکن و انجام اقدام های درمانی و پزشکی به آنها با رعایت احترام و صبر و حوصله است و همایش بزرگ اربعین مانوری واقعی برای ارائه بهترین و سریعترین خدمات درمانی به خیل عظیم زائران از سوی تیمهای فوریت های پزشکی است.

دکتر علی دل پیشه اظهار کرد: استان ایلام با وجود مشکلات زیرساختی اما درسالهای اخیر میزبان زائران و خادمان آنها از سراسر کشور است که هدف هر 2 گروه ارادتمندی به خاندان نبوت بخصوص اباعبدالله الحسین (ع) است و مدیریت این همایش بزرگ در حوزه های مختلفی چون اسکان، تعذیه، بهداشت، امنیت نیازمند همکاری طرفین است.

دکتر صیدنور علیمرادی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان ایلام طی سخنانی گفت: امسال بر خلاف سال های گذشته حدود 30 تا 50 درصد ظرفیت ناوگان فوریت های پزشکی با همکاری وزارت بهداشت افزایش یافته که این نیروها در 55 نقطه استان ایلام مستقر شده و تمهیدات لازم برای حفظ سلامت و بهداشت زائران اندیشیده شده است.

این همایش با حضور 500 نفر از نیروهای مرکز فوریت های پزشکی 17 استان کشور در سالن شهدای قلاویزان شهر ایلام برگزار شد.

در پایان این همایش، با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت 150 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه موتور آمبولانس در جاده های استان ایلام و شهر و پایانه مرزی مهران اعزام شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر