۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۴۵۹۰
شهردار رباط کریم:
شهردار رباط کریم گفت: پدافند غیرعامل علاج پیش از واقعه است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مسعود مختاری در جمع خبرنگاران شهرستان رباط کریم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل بخشی از دیدگاه‌های خود را در این حوزه تشریح و اهمیت آن را در مدیریت شهری مهم ارزیابی کرد.

شهردار رباط کریم اظهار کرد: اگر بخواهیم پدافند غیرعامل را به زبان ساده تعریف کنیم می‌توان گفت به مجموعه اقداماتی پیش‌گیرنده اطلاق می‌شود که با استفاده از دانش مهندسی و مهارت‌های مدیریتی ظرفیتی را در پدیده‌ها ایجاد می‌کند که به صورت بالقوه بتوانند در هنگام بروز هرگونه حادثه و بحران هم از خود محافظت کرده و هم انسان‌ها از گزند آنها در امان باشند.

وی بیان کرد: از نظر بنده پدافند غیرعامل ترجمانی از کار اصولی است یعنی اینکه باید طرح‌های اجرایی به گونه‌ای طراحی و ساخته شوند که احتمال خطر و آسیب‌رسانی به کمترین حد ممکن برسد، یعنی اینکه ما در ذات پروژه‌ها ظرفیت محافظت از خود و پدیده‌های اطراف را به وجود آوریم.

مختاری تصریح کرد: انسان در پدافند غیرعامل واژه‌ای کلیدی است بدین معنا که شرایط اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی در نظر او باید به گونه‌ای پیش‌بینی شود که هنگام بروز بحران تمامی سناریوهای موجود را از پیش دانسته و راه حلی برای آنها اندیشیده باشد.

شهردار رباط کریم خاطرنشان کرد: ما به عنوان مدیران شهری همواره تلاش کرده‌ایم در دو بعد اصول پدافند غیرعامل را سرلوحه کارمان قرار دهیم ابتدا بررسی دقیق و از بین بردن خطرهای بالقوه در سازه‌های شهری و دوم اجرای اصولی و استفاده از مصالح مرغوب به منظور کاهش خسارات در هنگام بحران که هر دو لازم هستند.

وی در پایان متذکر شد: هفته پدافند غیرعامل را که نشانه‌ای از عقلانیت در اجرای امور و آینده نگریست را به همه فعالان این عرصه تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوان با بکار گیری اصول این دانش علاجی باشیم پیش از آنکه حادثه گریبانمان را بگیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر