۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۴۴۱۰
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه استان سمنان :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بمناسبت هفته پدافند غیرعامل 2 الی 8 آبان ماه در دیدار با مدیر کل پدافند غیرعامل و دبیران کارگروههای تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان سمنان، پدافند غیرعامل یکنوع جهاد است، یک جهاد مقدس برای پیشگیری و درمان در مقابل خطرات و تهدیدات دشمنان.
به گزارش پایداری ملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بمناسبت هفته پدافند غیرعامل 2 الی 8 آبان ماه در دیدار با مدیر کل پدافند غیرعامل و دبیران کارگروههای تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان سمنان، پدافند غیرعامل یکنوع جهاد است، یک جهاد مقدس برای پیشگیری و درمان در مقابل خطرات و تهدیدات دشمنان.

آیت ا.. شاهچراغی با اشاره به مفهوم تقوا در بینش اسلامی گفت همچنان تقوا موجب پیشگیری در مقابل بدیها و گناهان می شود. پدافند غیرعامل همانند یک جهاد موجب پیشگیری و مصون سازی جامعه در مقابل توطئه های دشمنان می گردد.

پدافند غیرعامل یک نوع جهاد است.

وی افزود امروز مهمترین جهاد دفاع از مقام معظم رهبری است که باید پدافند غیرعامل سر لوحه کار خودش قرار داده و دفاع از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بهترین دفاع برای پدافند غیرعامل محسوب می گردد و نباید به مطامع شرق و غرب چشم بدوزیم بلکه باید از مقام معظم رهبری که مایه آرامش، وحدت و یکپارچگی و عزت ماست دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تعریف پدافند غیرعامل در جامعه گفت هنوز مفهوم پدافند غیرعامل در جامعه گفت هنوز مفهوم پدافند غیرعامل برای مردم شناخته شده نیست باید در این عرصه کار تبلیغاتی و اطلاع رسانی انجام شود تا خود مردم با شناخت از پدافند غیرعامل وارد میدان شوند و بحث پدافند غیرعامل را در جامعه گسترش دهند در این زمینه لازم است تبلیغات بیشتری انجام شود. آیت ا... شاهچراغی در ادامه افزود کارهای بزرگی در این عرصه انجام شده که باید این کارها را به اطلاع مردم رساند و از فرصت هفته پدافند استفاده کرد و تبلیغات بیشتری برای شناساندن پدافند غیرعامل به مردم و جامعه انجام داد.

ایشان افزود قطعا در دفاع از جامعه انجام تمهیدات دفاعی در زمان خودش بسیار مناسب است تا زمانیکه خطری و تهدید واقع گردد.آنوقت دفع متجاوز سخت می شود. و در این عرصه باید کارهای فرهنگی انجام شود و پدافند غیرعامل بعنوان یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد مانند فرهنگ عاشورا و محرم که در دل و جان مردم رسوخ کرده است.نماینده ولی فقیه در استان گفت : دستاوردها و اقدامات پدافند غیرعامل باید به صورت مصداقی برای عموم اعلام شود تا مردم اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل را احساس و لازم برشمرند.

در این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان گفت : امروز پدافند غیرعامل یکی از پر اهمیت ترین مباحث در عرصه مصون سازی کشور پیش بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان و حفظ و حراست از سرمایه ها و دستاوردهای مادی ومعنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می گردد

ایرج کارخائی افزود پدافند غیرعامل دفاع در مقابل دشمنان و انجام تمهیدات و اقدامات برای کاهش آسیب پذیری است که هم در قرآن کریم و هم در سیره و روش زنگانی پیامبر اسلام و ائمه اطهارسلام ا..علیهم  به آن تاکید شد و در فرمایشات و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری به بحث دفاع و تقویت بنیه علمی  و پدافند غیرعامل سفارشها و اشاره شده است.

وی همچنین در راستای فرهنگ سازی وتبلیغات بیشتربرای  بحث پدافند غیرعامل در سطح استان خصوصا برای اقشار مختلف مردم از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان  و ائمه جمعه دیگر شهرها خواست در خطبه های نمازجمعه و منابر و سخنرانیها بحث رسالت و اهمیت پدافند غیرعامل سفارش و تاکید گردد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر