۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۴۳۲۴
آیت الله یزدی در یدار با سردار جلالی:
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ما هرلحظه باید روشن بینی و بصیرتی داشته باشیم، عنوان کرد: باید بدانیم دشمن همیشه در صدد است تا بتواند علیه ما وارد عمل بشود و به همین دلیل باید آمادگی کاملی داشته باشیم؛ اگر در حادثه کربلا جنگ تن به تن و نیزه و شمشیر بود، امروز دشمن انواع و اقسام سلاح ها را در اختیار دارد که این مسأله دفاعی همه جانبه از سوی ما را می طلبد.

به گزارش خبرنگارپایداری ملی، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورو معاونین این سازمان با اشاره به رخداد بزرگ انقلاب اسلامی در ایران اظهارداشت: در کشور ما انقلابی رخ داد و همه مردم دنیا هم دیدند که یک نظام طاغوتی ریشه دار طرفدار استکبار جهانی با قدرت ملت ایران و با رهبری امام راحل واژگون شد و یک نظام الهی و اسلامی جایگزین آن شد.

دشمن انواع و اقسام سلاح ها را در اختیار دارد که این مسأله دفاعی همه جانبه از سوی ما را می طلبد

وی ادامه داد: نظام الهی و اسلامی یعنی حاکمیتی که پیامبراسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین به دنبال آن بودند و نسل فعلی محافظ آن روحانیون و علما هستند و البته چنین نظامی با قیمت گرانی مستقر شد، چراکه خون های زیادی در این راه ریخته شد و فداکاری های زیادی نیز در این راه صورت گرفت و بازهم دشمن در حال تلاش است به همین دلیل هیچ گاه نباید اطمینان داشت که مشکلی از جانب دشمن پیش نخواهد آمد و بگوییم انشاءالله غافلگیر نمی شویم.

دشمن انواع و اقسام سلاح ها را در اختیار دارد که این مسأله دفاعی همه جانبه از سوی ما را می طلبد

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «اگر ما خواب بمانیم دشمن بیدار است» ابراز داشت: خداوند در سوره انفال می فرماید باید با تمام تجهیزات و امکانات در برابر دشمن بایستید و آنها را بترسانید، بنابراین شما که در جهت خنثی سازی نقشه های دشمنان تلاش می کنید باید در سایه این آیه تصمیمی بگیرد که اگر روزی دشمن بخواهد به شما حمله کند و یا قصد سوئی داشته باشد ناکام بماند.

وی افزود: شاید گمان کنیم که امروز مسأله نظامی نسبت به گذشته کمتر شده، بله کمی از آن خطر نظامی کاسته شده چون دشمنان می دانند اگر جهالت و نادانی از جانب آنها سربزند جنگی می شود که به راحتی نمی توانند از آن خارج شوند و خاموش کردن این آتش به سادگی نیست؛ اما این راه هم باید بدانیم مسأله نظامی و غیر نظامی همیشه روی میز آنها قرار دارد و اگر بتوانند ضربه ای بزنند حتما این کار را خواهند کرد.

آیت الله یزدی در ادامه با تأکید بر این که ما هرلحظه باید روشن بینی و بصیرتی داشته باشیم، عنوان کرد: باید بدانیم دشمن همیشه در صدد است تا بتواند علیه ما وارد عمل بشود و به همین دلیل باید آمادگی کاملی داشته باشیم؛ اگر در حادثه کربلا جنگ تن به تن و نیزه و شمشیر بود، امروز دشمن انواع و اقسام سلاح ها را در اختیار دارد که این مسأله دفاعی همه جانبه از سوی ما را می طلبد.

وی ادامه داد: دفاع به دو معنا است؛ نخست به معنای پیشگیری است یعنی قبل از اینکه دشمن وارد شود راه را بر او ببنیدیم، فرصت را از دست او بگیریم و مراقب عملکرد دشمن باشیم و دفاع نوع دوم که مهمتر از مورد نخست به نظر می رسد آن است که وضعیت دشمن را از لابه لای حرف ها و گزارشات آنها دریابیم، آینده آن را درک کرده و مراقبت دقیقی از وضعیت دشمن و وضعیت خودمان داشته باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان به سخن امام راحل(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: امام فرمودند «حفاظت نظام از هرچیزی واجب تر است» دلیل این مطلب همان است که عرض کردیم و گفتیم این نظام پس از قرن ها با قیمت گران به دست آمده و دشمن از همان روزهای نخست با درگیری های قومی، روی کار آوردن منافقان و دست به دامن شدن دوستان نادان دشمنی خود را آغاز کرد ولی با هدایت های امام گونه رهبر معظم انقلاب که وظیفه سنگین حفاظت اساس نظام را برعهده دارند تا امروز ناکام مانده اند.

دشمن انواع و اقسام سلاح ها را در اختیار دارد که این مسأله دفاعی همه جانبه از سوی ما را می طلبد

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به درخواست سردار جلالی مبنی بر اینکه باید حوزه های علمیه و مراجع وارد بحث های حساس نظام بشوند، تصریح کرد: شما اگر سؤالی دارید و مسأله را نمی دانید این نظام رهبری دارد که مجتهد است و فتوای او بر همه حاکم است از این رو از دستورات ایشان باید تبعیت کرد.

آیت الله یزدی افزود: اگر حادثه ای یا سؤال و شبهه ای در هریک از بخش های نظام  پیش بیاید، باید سراغ رهبری بروید که زمام کار به دست او است و مسؤولیت رهبری نظام را از جانب امام زمان(ع) برعهده دارد.

وی با بیان این که ما امروز در شرایط عادی قرار داریم و دشمن جرأت نمی کند وارد درگیری با ما بشود، خاطرنشان کرد: همه اینها به دلیل ترس دشمنان از رهبری معظم انقلاب است که فرماندهی کل قوا را برعهده دارد و با یک صحبت خود که در مراسم اعطای سردوشی به یک نظامی می کند و می گوید «دشمن اگر آتشی گوشه ای روشن کند دامن خودش را می گیرد و نمی تواند آن را خاموش کند» دشمنان را به رعب و وحشت می اندازد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن از همین رزمایش های نظامی واهمه دارد، تأکید کرد: شما بدانید اگر آمریکا و هم پیمانانش مطمئن بود که اگر آتشی روشن کند به نتیجه می رسد ساکت نمی نشست و امروز می داند قدرت ایران بالا است چون نمونه های قدرت نمایی ایران را در میادین مختلف از جمله جنگ غزه دیده است که موشک هایی بر سر اسرائیل می بارید که نمی دانستند از کجا می آید.

وی در ادامه با اشاره به مسؤولیت خطیر مسؤولان سازمان پدافند غیرعامل و لزوم فرمان پذیری آنها از دستورات رهبری معظم انقلاب یادآور شد: شما باید در همیشه و همه جا از سخنان و راهنمایی های رهبری معظم استفاده کنید و سخنان او را به دقت گوش کنید و منتظر نباشید که ایشان صریحا حرفی را بزند بلکه شما در مقامی هستید که باید از سخنان و مسائل روز دنیا پشت پرده قضایا را درک کنید.

آیت الله یزدی ادامه داد: برخی قضایای مرتبط با پدافند غیرعامل مسائل دقیق علمی است که باید از بخش دانش جویان جوان کمک بگیرد و برای «اگرها» نیز آماده باشید، به این معنا که برای خودتان تحلیل کنید به عنوان مثال اگر آمریکا با فلان کشوری که دوست ما است دست رفاقت و همراهی بدهد چه می شود؟ مسؤولیت شما سنگین تر از ما حوزویان است.

وی تأکید بر لزوم استفاده از تولیدات داخلی، این مسأله را مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و در راستای اقتصادی مفاومتی دانست و عنوان کرد: گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشید و حتی ایشان در مسائل شرعی نیز همیشه برای بررسی مبانی شرعی افرادی را دارند که جواب بدهند؛  بنابراین اگر موفقیت اقتصادی در گرو خرید از داخل است باید زمینه فراهم شود که اگر روزی رهبری معظم گفت خرید جنس خارجی حرام است بتوانیم برخورد درستی داشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر