۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۴۲۷۹
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام :
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: دو میلیون رأس گوسفند و بز در سطح مناطق روستایی و عشایری استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی، وهاب پیرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح واکسیناسیون هماهنگ و فراگیر تب برفکی گوسفند و بز از 25 مهرماه با بسیج تمامی امکانات در سطح استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 اکیپ عملیاتی برای این طرح ساماندهی شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 95 درصد از جمعیت دام سبک استان به‌صورت رایگان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: با تلاش‌های صورت پذیرفته واکسن مورد نیاز تأمین و با صرف اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال حدود دو میلیون رأس گوسفند و بز در سطح مناطق روستایی و عشایری استان واکسینه می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از این عملیات ایجاد ایمنی مناسب در دامها بر علیه بیماری تب برفکی و جلوگیری از اپیدمی و بروز بیماری و جلوگیری از خسارت به دامداران است.

پیرانی اظهار داشت: از تمامی دامداران استان درخواست می شود در هنگام مراجعه اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را با مأمورین جهت مایه‌کوبی دامها به عمل آورند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر