۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۲۴۱۲۶
در پي برگزاري سلسله جلسات کارگاه آموزشي و علمي شوراي پدافند غير عامل استان همدان اين بار شهرستان بهار دومين مقصد اين کاروان بود.

به گزارش اداره کل پدافند غير عامل استانداري همدان ؛ سلسله جلسات آموزشي و علمي اداره کل پدافند غير عامل استانداري  با حضور مدير کل ، کارشناسان و دبيران کارگروه هاي تخصصي يازده گانه استان و رابطين پدافند غير عامل فرمانداري ها در تاريخ 7 /7 /1395 در محل فرمانداري بهار با حضور مسئولين و رابطين پدافند غيرعامل دستگاههاي اجرايي شهرستان شروع به کار کرد .

در اين جلسه فرماندار بهار ضمن خوش آمدگويي به حاضرين و کاروان علمي و آموزشي شوراي پدافند غير عامل خواستار توجه هر چه بيشتر دستگاههاي اجرايي به اهميّت و جايگاه پدافند غير عامل در سطح شهرستان شد .

آقاي حسيني مدير کل پدافند غير عامل استانداري همدان نيز ضمن تشريح وظايف کارگروه ها به اهميّت پدافند غير عامل ، پدافند زيستي و به خصوص پدافند سايبري پرداخت و ابراز داشت : ماهيت جنگ هاي امروزي از فضاي سخت و نظامي به فضاي مجازي و فناوري اطلاعات تغيير يافته است و دلايل آن را هم کاهش تلفات انساني در اين نوع جنگ ؛ کاهش هزينه هاي جنگي ، کاهش زمان عمليات ها ، اثر بخشي بيشتر ، ابعاد گسترده تر و امکان بکارگيري از همه مؤلفه هاي قدرت ، ريسک و آسيب پذيري کم ، قدرت زياد در کنترل احساسات و .... دانست .

 وي در ادامه به بيان مفاهيم جديد در فضاي سايبر و تهديدات احتمالي در حوزه زير ساخت ها و اماکن حساس و حياتي کشور اشاره داشتند  و ويژگي هاي تهديدات سايبري را  مخفي بودن دشمن  و حضور دشمن در عمق مرکز استراتژيک و تصميم گيري حريف دانستند که با کمترين هزينه ، عدم مسئوليت پذيري دشمن در جامعه بين الملل و پنهان بودن آن از اذعان عمومي بيشترين آسيب را مي تواند از اين طريق وارد نمايند .

حسيني اولين گام در حوزه پدافند سايبري را شناسايي دشمن و تهديدات سايبري دانست و سپس خواستار برنامه ريزي دقيق و توجه به پدافند غير عامل براي مقابله با تهديدات احتمالي شد.

در ادامه جلسه آقاي شرفي دبير کارگروه جهاد کشاورزي استان به تهديدات موجود در حوزه کشاورزي شهرستان  اشاره و از اهميّت تهديدات زيستي و پدافند آن براي حاضرين مطالبي را همراه با آمار و ارقام بيان کردند .

در آخر نيز آقاي سلطاني معاون فرماندار بهار ضمن بيان  ماموريت قرار گاه پدافند زيستي خواستار تشکيل به موقع جلسات اين قرارگاه در شهرستان شد . 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر