۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۴۱۱۶
در پنجمین کارگاه آموزشی مدیریت بحران کشور
پنجمین و آخرین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران کشور برگزار وگام های اساسی و استراتژیک در مدیریت بحران تبیین شد.
به گزارش پایداری ملی، پنجمین و آخرین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران کشور صبح امروز با سخنرانی اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مشهد آغاز به کارکرد.

در این دوره 4 روزه که با گفتمان " آمادگی موثر و بی درنگ از دولت تا جامعه " در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برگزار می شود، اعضای اصلی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های خرسان های رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان،یزد و سیستان و بلوچستان حضور دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به برگزاری منطقه‌ای کارگاه تصریح کرد: این استان‌ها معمولاً استان معین همدیگر در هنگام بروز بحران هستند و حضور نمایندگان آنها در کارگاه، باعث هم افزایی بیشتر بین استان ها می شود.

معاون وزیرکشور با اشاره به ارجحیت مدیریت ریسک به مدیریت بحران تصریح کرد: مدیریت ریسک , مدیریتی هوشمند و مبتنی بر آینده نگری است که در صورت عدم شناخت مخاطرات نمی توانیم در جهت پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی کنیم.

نجار توسعه مشارکت بین دستگاه ها، عکس العمل سریع، هشدار سریع و توان بخشی و فرهنگ سازی در بین مدیران و مردم را به عنوان گام های اساسی و استراتژیک در مدیریت بحران کشور عنوان کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به حادثه خیزی کشور آمادگی مدیران و مردم در هنگام بروز حوادث طبیعی باید جز امور روزمره و اجتناب ناپذیر در آموزش باشد تا روند خدمات رسانی به آسیب دیدگان به نحو مطلوب صورت پذیرد که بر این اساس آموزش مهم‌ترین اولویت دولت در مدیریت بحران است.

طی دو سال گذشته این کارگاه‌ها برای 24 استان کشور در شهرهای تبریز، همدان، شیراز و رامسر برگزار شده است که با اتمام این دوره در مشهد، تمام مدیران دستکاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در 31 استان از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر