۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۴۱۱
همزمان با روز فناوری هسته ای
به مناسبت روز گرامی داشت فناوری هسته ای در جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری کشورمان در بیروت پایتخت لبنان گشایش یافت و به مدت یک هفته برای بازدید دایر است.
به نقل از گزارش روز پنجشنبه بخش رسانه ای سفارت ایران در بیروت، این نمایشگاه با حضور سفیر و مسئولین نهادهای رسمی کشورمان، مسئولان، اعضای بسیج معلمان، بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان مجتمع آموزشی شهید چمران و مدیران مجموعه ˈمدارس المهدیˈ لبنان، در محل مجتمع آمورشی پسرانه شهید چمران و به میزبانی سرپرستی مدارس ایران در سوریه، لبنان و اردن افتتاح شد.

ˈغضنفر رکن‌آبادیˈ سفیر ایران در لبنان در این مراسم با تشریح سیاست‌های دوگانه غرب برای جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز و قانونی کشورمان و روند مذاکرات هسته‌ای با کشورهای گروه 1+5 تصریح کرد: بر اساس خط مشی تعیین شده ازسوی مقام معظم رهبری، چنانچه حق غنی‌سازی برای ایران به رسمیت شناخته شود، مسیر گفتگوها سهل و سریع خواهد بود.

وی افزود: با توجه به رویکرد غیرمنطقی کشورهای غربی در ابراز بی‌اعتمادی به نیات ایران علی رغم دو سال و نیم تعلیق داوطلبانه فعالیت‌های هسته‌ای، در دولت نهم تصمیم به از سرگیری این فعالیت‌ها گرفته شد و با اتکا به دانش بومی و عزم ملی ملت شریف ایران مسیر پیشرفت و تکامل در عرصه فناوری هسته‌ای پیموده شد.

سفیر کشورمان ضمن تقدیر از تلاش‌های دانشمندان جوان و سخت‌کوش کشورمان درجهت سرافرازی هرچه بیشتر جمهوری اسلامی و به زانو درآوردن مخالفان این نظام مقدس،یاد شهدای هسته‌ای هیدان ˈعلی‌محمدیˈ، ˈشهریاریˈ، ˈرضایی‌نژادˈ و ˈاحمدی روشنˈ را گرامی داشت.

رکن‌آبادی با اشاره به پیشرفت‌های بزرگ علمی و فناوری، علی رغم فشارها، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان، تأکید کرد :بر اساس تجربه، هرگونه تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای رویارویی با ایران اسلامی محکوم به شکست است.

نمایش مراحل چرخه تولید سوخت هسته‌ای و توضیحاتی پیرامون کاربردهای صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر