۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۴۰۵۷
رئیس دفتر مقام معظم رهبری : مساجد ستاد مسلمانان است و همه توطئه های دشمنان با عملکرد مساجد خنثی شده است
به گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاح و بهره برداری از  170 مسجد و مرکز فرهنگی ، مذهبی برکت با گرامیداشت فرا رسیدن ایام محرم و عظمت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: بیشترین هم و غم مقام معظم رهبری رسیدگی به افتادگان و محرومان است و هر زمانی اخباری در این خصوص می شنوند، به شدت شاد می شوند. 
وی گفت: در شرایطی که ما گرفتاری بسیار زیاد در کشور داریم، نمی دانیم که چرا فلان آقا بیش از 50 میلیون تومان حقوق از بیت المال دریافت می کند؟ 
محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در رسیدگی به محرومان اشاره کرد و افزود: هر چه اخلاص در اینگونه اقدامات بیشتر باشد، نتیجه بخش تر خواهد بود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح امروز 170 مسجد در نقاط کشور را در آغاز محرم به فال نیک گرفت و گفت: مسجد اگر چه ساخته می شود و شده است،  اما آبادی و عمرانش به اقامه نماز و مخصوصا نماز جماعت است و حضور روحانی با اخلاق و رفتار خوش می تواند مردم را جذب مکتب اهل بیت عصمت و طهارت کند .
از این 170 مرکز که امروز افتتاح شد  155 مورد  مسجد و بقیه مراکز فرهنگی ، مذهبی بوده است . این مساجد و مراکز فرهنگی در  170 نقطه محروم 25 استان کشور به بهره برداری رسید و امروز به طور نمادین ارتباط ویدئو کنفرانس با استان های خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان ، ایلام و آذربایجان غربی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت .

ساخت مسجد، اقتدا به پیامبر است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ساختن مسجد اقتدا به شخص پیامبر اکرم (ص) است و امیرالمومنین حضرت علی (ع) نیز همه کارهای مهم شان در کوفه را در مسجد انجام می دادند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در حاشیه افتتاح 170 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی بنیاد برکت در جمع خبرنگاران افزود: پیامبر (ص) وقتی از مکه هجرت فرمودند قبل از اینکه وارد مدینه شوند مسجد قبا و بعد هم مسجد النبی را در مدینه ساختند و اهتمام خاصی به این موضوع داشتند.
وی گفت: امام صادق (ع) هم که چهار هزار شاگرد تربیت کرده اند همه شاگردانشان در مسجد تربیت شدند و حلقه درسی ایشان فقط مختص به فقه هم نبود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: یکی از خسارت هایی که اسلام گرفتار شد این بود که پس از رحلت پیامبر ، در خانه علی (ع) بسته شد و اگر آن طور که خداوند و پیامبر می خواست و آنگونه که در غدیر معین شد عمل می شد امروز همه مسلمانان یکصدا و یکپارچه بودند و دیگر شاهد این همه اختلاف میان کشورهای اسلامی و این همه خونریزی و کشتار نبودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر