۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۳۸۴۴
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: دوره آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برای رابطان مناطق چهارده گانه آموزش وپرورش استان برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، رضا گروسی ضمن تشریح ساختار سازمان مدیریت بحران در کشور، افزود: این جلسه با هدف افزایش میزان آگاهی رابطان مناطق چهارده گانه استان در خصوص شناخت مبانی و مباحث مدیریت بحران استان صورت گرفته است. 

وی با اشاره به وقوع 43 بلای طبیعی در جهان و 33 بلای طبیعی در ایران، یادآور شد: از تعداد حوادث به وقوع پیوسته در کشور، 31 مورد آن در استان قزوین روی داده که می توان از سرمازدگی، خشکسالی، سیل و زلزله نام برد.

وی با اشاره به تعداد مدارس فرسوده و گسل های مهم استان، ادامه داد: طی سال های گذشته با توجه به دستکاری های انسانی در طبیعت و نیز سوء مدیریت های صورت گرفته شاهد تشدید برخی بلایای جدید در استان از جمله فرونشست زمین، پدیده ریزگردها و گسترش بیابان زایی بوده ایم.

وی با بیان اینکه اقدام های گسترده و مفیدی در زمینه مقابله، کنترل و کاهش خسارت صورت گرفته، اضافه کرد: یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در مدیریت بحران، برگزاری دوره ها و همایش های آموزشی در راستای افزایش سطح آگاهی و دانش مدیران و مسئولان بوده است.

وی ادامه داد: ایمن سازی غیرسازه ای و برگزاری دوره های آموزش امداد و نجات، اطفای حریق و کمک های اولیه به خصوص در مدارس که همه ساله با همکاری دستگاه های ذیربط در سطح مدارس استان برای دانش آموزان و معلمان برگزار می شود، باید ادامه یابد.

گروسی در پایان با اشاره به 8 آذر ماه، روز مانور زلزله و ایمنی در سراسر مدارس کشور، گفت: نشست شورای هماهنگی مانور زلزله و ایمنی از ابتدای مهر ماه در استان تشکیل تا برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری آموزش های لازم به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر