۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۳۶۵۴
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در پروژه جمع آوری سنبل آبی از آببندان ملاسرای شفت ، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با بهره گیری بهینه از امکانات موجود در شهرستان ، فرایند جمع آوری سنبل آبی با سرعت بیشتری انجام گیرد

به گزارش پایداری ملی، جلسه هماهنگی جمع آوری گیاه سنبل آبی از آببندان ملاسرای شفت در فرمانداری برگزار شد. در این جلسه محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان شفت با تشکر از حضور میدانی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در پروژه جمع آوری سنبل آبی از آببندان ملاسرای شفت ، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با بهره گیری بهینه از امکانات موجود در شهرستان ، فرایند جمع آوری سنبل آبی با سرعت بیشتری انجام گیرد. وی تاکید کرد : با جمع آوری این گیاه سمی باید بستر لازم را جهت جذب گردشگران در آببندان های شهرستان فراهم نماییم. فرماندار شفت با اشاره به وجود 500 هکتار آببندان در شهرستان شفت و لزوم لایروبی آنها اظهار داشت: این آببندان ها هم بستر مناسبی برای پرورش ماهی و هم جذب گردشگران هستند که باید از این ظرفیت استفاده گردد.

در ادامه محسنی فرماندار شفت بر لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و نیروهای بسیجی برای جمع آوری سنبل آبی ، بر لزوم پای کار بودن همه دستگاههای اجرایی تاکید کرد. فرماندار شفت اظهار داشت: باید پیش از آغاز بارندگی با تلاش شبانه روزی همه مسئولان ذیربط با این مساله مقابله کرد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مربوطه فرماندار شفت تصریح کرد: مراتب لازم اتخاذ گردد که با هماهنگی اداره آب فومنات با اداره آب منطقه ای گیلان مجوز لایروبی دو منظوره آببندان های شهرستان صادر شود. همچنین فرماندار شفت به ارائه شرح وظایف هر یک از ادارات حاضر در جلسه جهت تمهیدات لازم در خصوص تجهیزات و ماشین آلات و نیروهای انسانی این پروژه پرداخت.

فرماندار شفت در پایان بر لزوم پیشگیری از رشد گیاه سنبل آبی در سایر آببندان های شهرستان از دهیاران خواست در صورت مشاهده این گیاه در هر نقطه از شهرستان هرچه سریعتر مراتب را به فرمانداری اطلاع دهند. وی همچنین بر لزوم اقلام فرهنگی شامل بروشورهای تبلیغاتی جهت فرهنگسازی برای مقابله با این آفت گیاهی تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر