۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۹۳
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همدان و کارشناسان این اداره کل از انتقال خون استان بازدید و با دکتر محمدی مدیر کل انتقال خون همدان دیدار کردند .

به گزارش پایداری ملی، در این دیدار و گفتگو ، دکتر محمدی ، ضمن حساس خواندن بحث پدافند غیر عامل در این سازمان ، گزارشی از روند فعالیتهای انتقال خون و تهیه فرآورده های خونی ،آزمایشگاه تشخیص طبی ، تهیه و ارسال پلاسما ، ارائه کرد .


دیدار مدیر کل و کارشناسان اداره کل پدافند غیر عامل استانداری با مدیر کل انتقال خون همدان

وی با اشاره به اهمیت این سازمان در تأمین خون مورد نیاز بیماران ، اعلام کرد که استان نیاز به احداث و تجهیز سیستم پشتیبان انتقال خون در شهر ملایر دارد تا بتواند در مواقع اضطرار این سازمان را یاری کند .

ایشان با اشاره به اینکه یک سوم از افراد در طول حیات خود نیازمند خون و فرآورده های خونی خواهند بود و با توجه به اینکه یک چهارم از تخت های بیمارستانی به خون وابسته هستند افزود : در حال حاضر ، استان همدان ؛ پاسخگوی خون مورد نیاز بیماران تالاسمی ، هموفیلی ، سرطانی ، تصادفی و ... است و حتی در مواقعی می تواند کسری خون مورد نیاز سایر استانها را نیز تأمین می کند .

وی همچنین به برنامه هایی که این سازمان برای حضور اهداکنندگان مستمر خون به ویژه گروه های منفی وجود دارد اشاره کــرد و به مردم اطمینان داد که در سازمان انتقال خون ، تمامی آزمایش های سلامت خون اهداء شده انجــام می گیرد و بیماران هیچ گونه نگرانی از دریافت این خون ها به خود راه ندهند.

درپایان حسینی ازواحد های مختلف اداره کل ، نظیر خون گیری ، فرآورده ، آزمایشگاه ، سرولوژی ، سرد خانه ، اتوبوس ویژه خون گیری بازدید نمود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر