۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۳۵۸۵
متخصص بازاریابی بین‌الملل هشدار داد
متخصص بازاریابی بین‌الملل به تبعات ورود کالاهای قاچاق و تقلبی اشاره کرد و گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق علاوه بر اینکه می‌تواند به پوست آسیب برساند از نظر اقتصادی نیز میلیاردها دلار ارز از کشور خارج میشود.
به گزارش پایداری ملی، امیرحسام سلامت، متخصص بازاریابی بین‌الملل با اشاره به اینکه خاورمیانه از نظر محصولات آرایشی بهداشتی بزرگترین بازار مصرف در دنیا را به خود اختصاص داده است، گفت: کشور ایران بعد از عربستان سعودی به نسبت جمعیت خود دومین مصرف کننده محصولات آرایشی بهداشتی است.

این دانشجوی دکترای بازاریابی بین الملل ریشه اصلی مشکلات بازار آرایشی بهداشتی در ایران را ورود کالاهای قاچاق و متفرقه دانست و تصریح کرد: به خاطر تقاضای زیاد انگیزه برای افراد سودجو ایجاد می‌شود که از کشورهای تولیدکننده محصولات درجه 2 کالاهایی با کیفیت پایین وارد بازار داخلی کنند.

سلامت، به تبعات ورود کالاهای قاچاق و تقلبی اشاره کرد و گفت: لوازم آرایش و بهداشتی قاچاق علاوه بر اینکه می‌تواند به پوست آسیب برساند از نظر اقتصادی نیز باعث می‌شود میلیاردها دلار ارز از کشور خارج شود و متناسب با آن کالای با ارزشی وارد کشور نشود.

وی بر لزوم تدارک زیرساخت لازم در جهت اصل اقتصاد مقاومتی اشاره و اذعان کرد: باید بتوانیم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات باکیفیت را در داخل کشور تولید کنیم تا مصرف‌کننده بتواند به کالای با ارزشی دسترسی داشته باشد از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز در چرخه اقتصادی موفق‌تر عمل کند.

متخصص بازاریابی بین‌الملل در پایان به گسترش روابط بین دانشگاه و صنعت اشاره و تصریح کرد: ما تعداد زیادی داروساز و شیمی‌دان داریم که اگر چرخه تولید محصولات در داخل به گردش درآید این افراد می‌توانند جذب این چرخه شده و باعث کارآفرینی شوند.

منبع: خبرگزاری بسیج
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر