۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۵۸۳
برای نخستین بار در کشور قطب آموزشی پدافند غیر عامل سلامت در یزد افتتاح می شود.
به گزارش پایداری ملی، علی دهقان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: تاکنون سازمان و یا مرکز تخصصی جهت آموزش نیروهای عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل سلامت در کشور فعال نبوده و این مرکز برای نخستین بار و با تکیه بر اصل شبیه سازی وقایع در یزد راه اندازی می شود.
 
دهقان افزود : این مرکز با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور و حوزه پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و در مرکز سلامت زنده یاد جوکار آزادشهر در مهرماه سال جاری افتتاح می شود.

وی گفت : آموزشهای این مرکز که پیرامون پنج حوزه پدافند غیرعامل شامل بیولوژیک، شیمیایی، هسته ای، رادیواکتیو و انفجار می باشد با حضور مدرسان کشوری جهت آموزش پرسنل عملیاتی کلیه سازمانها با محوریت حوزه سلامت برگزار می شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی اورژانس هوایی در یزد خبر داد و هدف از این اقدام را انتقال تجهیزات بر بالین بیماران و مجروحین حوادث ترافیکی استان، انتقال مجروحین ار نقاط دوردست استان به مراکز درمانی تخصصی، ارزیابی حوادث از آسمان و حضور امداد رسان در حوادث پرتلفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی عنوان کرد.

وی در ادامه، موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب، آمار بالای حوادث ترافیکی استان و ضرورت کاهش زمان انتقال مجروحین را از دیگر موارد مهم راه ندازی اورژانس هوایی در یزد برشمرد.به گفته رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان، اورژانس هوایی یزد از مهرماه سال جاری با دریافت هلی کوپتر و هماهنگی ارگانهای ذی ربط راه اندازی می شود.

نشست سه جانبه هماهنگی اورژانس هوایی یزد با حضور رییس دانشگاه، معاون درمان، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد و استاندار برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر