۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۳۴۹۷
همایش و کارگاه تخصصی "آشنایی با طراحی ایمن شبکه و بازرسی قانونی دیجیتال" به منظور ارتقای دانش امنیت فاوا مسئولین فناوری اطلاعات استان در روز شنبه 6 شهریور ماه سال جاری توسط مرکز آپای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و حمایت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در محل سالن همایش های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، همایش و کارگاه تخصصی "آشنایی با طراحی ایمن شبکه و بازرسی قانونی دیجیتال" به منظور ارتقای دانش امنیت فاوا مسئولین فناوری اطلاعات استان در روز شنبه 6 شهریور ماه سال جاری توسط مرکز آپای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و حمایت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در محل سالن همایش های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.

همایش و کارگاه تخصصی

در ابتدای همایش دکتر آروین سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به اهداف، مأموریت ها و وظایف مرکز آپای این دانشگاه ، آمادگی این مرکز را جهت آموزش، مشاوره و ارائه خدمات امنیتی برای دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی استان اعلام نمود.

سپس مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن بیان موضوع ایمن سازی مراکز صنعتی بعنوان یکی از دغدغه های شورای پدافند غیرعامل استان ، خواستار تولید فناوری بومی به منظور ایمن سازی سامانه های صنعتی با پتانسیل بخش خصوصی و توان علمی دانشگاهیان شد.

الهامی با تأکید بر اینکه مراکز آپا نقشی بسیار مهم در کمک به واحدهای حقوقی و دادرسی در جهت صدور رأی عادلانه ایفا می نماید گفت: مدیران و مسئولین فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان بایستی موضوع استقرار سامانه مدیریت امنیت و اطلاعات را در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت های مرکز آپای استان استفاده نمایند.

در ادامه دکتر ناجی رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان هدف از تأسیس این مرکز را مدیریت و افزایش سطح امنیت فضای سایبری استان و کاهش تأثیر مخرب رخدادهای رایانه ای از طریق آگاهی از ضرورت امنیت اطلاعات و توسعه دانش عنوان نمود.

در پایان با حضور 150 نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان های دولتی و خصوصی استان کرمان ، دو کارگاه تخصصی "آشنایی با جرم یابی قانونی رایانه ای" و "ابزارها در جرم یابی قانونی رایانه ای" برگزار شد .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر