۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۰۱
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی:
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی صنعت معدن و تجارت پدافند غیرعامل استان بر رعایت اصول و موازین پدافنذ غیرعامل تأکید کرد. حسین نجاتی گفت بعد از مرحله فرهنگ سازی باید وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش پایداری ملی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی صنعت معدن و تجارت پدافند غیرعامل استان ضمن تاکید بر رعایت اصول پدافند غیر عامل در تمام زمینه ها گفت: درخواست ما این است که  همه انجمنهای تخصصی صنعتی و صنفی استان در این خصوص  پای کار باشند.

حسین نجاتی ادامه داد : با توجه به وجود صنایع حساس در استان از قبیل پتروشیمی ، پالایشگاه ، مجتمع مس و با وجود پاساژهای بزرگ ضروری است مدیران و کارشناسان این واحدها در جلسات کارگروه حضور یابند .

وی با اشاره به نقش مدیریتی سازمانها و ارگانهای دولتی در استقرار پدافند غیر عامل حضور هر یک از شهروندان در قالب انجمنهای تخصصی صنعتی و صنفی را مهمتر ارزیابی کرد .

نجاتی به اقدامات صورت گرفته در بخش اصناف و پیاده سازی ملزومات پدافند غیر عامل در واحدهای صنفی بزرگ از سوی اتاق اصناف اشاره کرد و گفت : اغلب واحدهای صنفی و مجتمع های تجاری بزرگ در مرکز شهر تبریز واقع و بسیاری از آنها تبدیل به انبار کالا شده اند که ضروری است سازمانهایی نظیر شهرداری ، میراث فرهنگی و همچنین آتش نشانی اقدامات پیشگیرانه بیشتری در این قبیل اماکن انجام دهند .

سردار احمد جهانسری درادامه  جلسه  کارگروه صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: آموزش مردم و فرهنگ‌سازی از اصول اولیه و اساسی پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه مسئولان و مردم قراربگیرد تا با افزایش آگاهی در مواقع ضروری بتوان از آنها جهت مقابله با حوادث استفاده نمود.

جهانسری افزود: اطلاع رسانی شفاف به مردم آمادگی آنان را در زمینه پدافند غیرعامل دو چندان می‌نماید لذا اعضاء کارگروه  موظفند ضمن احصاء ظرفیت‌ها و امکانات، برنامه‌ریزی لازم را جهت مقابله با تهدیدات غذایی  داشته باشند..

 جهانسری ادامه داد: ما در برنامه ها ی اولیه پدافند غیرعامل بیشتر بدنبال فرهنگ سازی و اموزش جامعه هدف بودیم.و حالا وارد فاز عملیاتی کردن برنامه های پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف  شده ایم .  امروز امن کردن مراکز کالاهای اساسی و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در ایجاد شهرکهای صنعتی جدید ، و تاسیسات صنعتی ، اصلاح سیستم امنیتی و حفاظتی ، مراکز ثقل مجموعه کارگروه  ، از جمله تهیه نقشه ای مراکز حساس ،ایجاد دسترسی های جدید ، شناسایی مسیر تاسیسات و استقرار پایگاههای امداد و نجات در این  مراکز ضروری است .

گفتنی است در این جلسه هر یک اعضا به ارائه گزارش از اقدامات سازمان متبوع خود پرداختند .

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر