۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۳۱۰۰
اتصال یک فلش ناشناس به دستگاه می‌تواند آسیب‌های جدی را به همراه داشته‌باشد.
به گزارش پایداری ملی، Elie Burztein، هکر کلاه سیاه، نتایج آزمایش‌های اجتماعی تیم خود را ارائه‌کرد. آنها ۲۹۷ عدد فلش را در سراسر دانشگاه ایلینویز رها کردند؛ البته با اجازه از دانشگاه. پورت‌ها شامل یک اسکریپت بی‌ضرر بود که وقتی شخصی این فلش‌ها را به کامپیوتر وصل می‌کرد به محققان هشدار داده می‌شد و زمان و موقعیت افراد را مشخص می‌کرد. 

۴۸درصد افراد دانشگاه فلش‌ها را به دستگاه خود زده بودند که بیشترین آن پس از ۱۰ ساعت از برداشتن آن بود. با کمال تعجب، ۶۸درصد از افرادی که فلش‌ها را برداشته بودند و آنها را به دستگاه متصل کرده بودند گفتند که داخل اطلاعات فلش به‌دنبال رد و نشانی از صاحب آن بودند.

اگر بخواهیم از این موارد نتیجه‌گیری کنیم این‌گونه مطرح می‌کنیم که اگر شما به جای دانشجویان دانشگاه ایلینویز باشید و یک فلش بیابید، بهتر است که آن را به حال خود رها کنید. اگر آن را بردارید و به دستگاهی متصل کنید شاید چیز خاصی جز دیدن عکس‌های شخصی یا اظهارنامه مالیاتی نبینید اما ممکن است در همان لحظه مورد هدف یک جنایتکار قرار گرفته باشید. 

قرار دادن فلش به دستگاه می‌تواند آسیب‌های جدی را به همراه داشته‌باشد. با این کار مهاجم می‌تواند به کامپیوتر شما دسترسی یابد و کلمات عبور شما یا همان پسوردهایتان را ردیابی کند. همچنین می‌تواند کامپیوتر شما را توسط باج‌افزارها آلوده سازد. 

دزدیدن رمزعبور کارت اعتباری شما که در آن مقداری پول است یا باجی که توسط رمزگذاری اطلاعات‌تان دریافت می‌شود برای یک مجرم سایبری معامله خوبی است و قطعاً مبلغی که به جیب می‌زنند خیلی بیشتر از مبلغی است که برای گذاشتن تله فلش هزینه کرده‌اند. آمار ۴۸ درصدی ذکر شده نشان‌دهنده سودآوری این تجارت برای مجرمان است. 

منبع: کسپرسکی آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر