۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۳۱۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: باید در مقابل هکرها به بانک‎های کشور آمادگی داشته باشیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، قاسم غریب‌آبادی در جمع مسئولان گرگان اظهار داشت: باید تمام پروژه‌ها و طرح‌های خود را بر اساس پدافند غیرعامل انجام دهیم و یکی از بحث‎ها در پدافند غیرعامل بحث سایبری است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شاهد بودیم که بانک‌های کشور به خاطر ورود هکرها با مشکل مواجه شدند و ممکن است این اتفاق دوباره تکرار شود، بنابراین ما باید آمادگی لازم را داشته و با این گونه اقدامات مقابله کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: در شرایط عمومی امروز جهان که نظام‌های سلطه‌جو در حال فشار وارد کردن به کشورهای ضعیف‌تر هستند و به ایران نیز به دلیل وجود نظام اسلامی فشارهای مضاعفی را وارد می‌کنند موضوع پدافند غیرعامل از اهمیت برخوردار است و ما باید هوشیار باشیم.

غریب‌آبادی اذعان داشت: در همایشی با حضور اندیشمندان بزرگ جهان در اورشلیم درباره راهکارهای مقابله با جمهوری اسلامی و مقابله با اسلام و اسلام‌گرایی بحث و گفتگو انجام شد که در آن فرانسیس فوکویاما فیلسوف امریکایی، جمهوری اسلامی را مانند پرنده‌ای با دو بال قوی تشبیه کرد که به خاطر داشتن این بال‌های قوی در اوج پرواز کرده و امکان ندارد بتوان آن را به پایین کشید.

وی ادامه داد: این دانشمند آمریکایی می‌گوید یک بال این پرنده بال سرخ حسینی و شهادت است و مردم ایران به تاسی از چنین پیشوایی و به امید دستیابی به بهشت ابدی در جنگ‌ها به استقبال مرگ رفته و از آن نمی‌ترسند و با چنین مردمی در جنگ نمی‌توان پیروز شد.

غریب‌آبادی افزود: فوکویاما بال دیگر این پرنده را بال سبز مهدویت و انتظار می‌داند و می‌گوید مردم ایران معتقدند منجی خواهد آمد که تمامی مشکلات را حل خواهد کرد و به همین دلیل این ملت خموده و ساکت نخواهند شد و همیشه پویا و فعال بوده و در حال حرکت هستند و تا زمانی که این دو بال وجود دارد امکان پایین کشیدن این پرنده وجود ندارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان ابراز داشت: فوکویاما در بخش دیگری از سخنان خود مطرح می‌کند که این پرنده یک زره آهنی نیز دارد که آن جایگاه ولایت فقیه در ایران است و اگر می‌خواهیم این پرنده را از اوج به پایین بکشیم باید فرهنگ راحت‌طلبی را در ایران رواج دهیم.

وی اضافه کرد: این تحریم‌ها که امروز در ایران شاهد هستیم نیز به همین دلیل است چراکه آمریکا تنها ایران را به خاطر توانمندی‎هایی که دارد دشمن شماره یک خود معرفی می‌کند و کارها و اقدامات زیادی مانند تهاجم فرهنگی، اقدامات سایبری و تبلیغات ماهواره‌ای زیادی را بر علیه نظام ما انجام می‌دهد. 

غریب‌آبادی اظهار کرد: همه این اقدامات برای جلوگیری از گسترش فرهنگ جمهوری اسلامی و اسلام بوده و نگاه غرب به جمهوری اسلامی یک نگاه عزتمندانه و قدرتمندانه است چراکه کشورهای دیگر خطری برای آمریکا ندارند و تنها ایران به عنوان خطری برای آنان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود اشاره داشتند که دشمن شبانه‌روز بیدار بوده و در حال توطئه است ما نیز باید بیدار باشیم و تدابیر لازم را انجام دهیم و در پدافند غیرعامل ما باید مثل بدن انسان کشور را مصونیت‌سازی کنیم.

غریب‌آبادی گفت: اختفا، پوشش و اطلاع‌رسانی از دیگر بحث‌ها در پدافند غیرعامل هستند و در این میان اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه ما باید اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده‌ای را انجام دهیم که میزان خسارت‌ها را به حداقل برسانیم و با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع این کار انجام می‌شود.

وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل در سال 1382 به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت ولی مسئله مهم این است که باید فرهنگ‌سازی انجام و مردم را آگاه کنیم و مدیران در پروژه‌ها و طرح‌های مختلف به ماده‌های قانونی که مربوط به این مبحث هستند توجه لازم را داشته و اقدامات مناسب را انجام دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان اضافه کرد: به عنوان مثال در بحث ساخت و ساز منازل مسکونی دستگاه‌های مرتبط مانند مسکن و شهرسازی و شهرداری باید به ماده 21 که مربوط به بحث پدافند غیرعامل است توجه کرده و آن را رعایت کنند.

غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: ما بیشترین وقت و توانمان را برای اطلاع‌رسانی به مردم صرف کرده‌ایم تا فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و همه مدیران دستگاه‌ها اگر در جایی این احساس نیاز را دارند که باید در حوزه آنها اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود ما آمادگی لازم برای برگزاری کلاس‌های آموزشی را داریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر