۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۰۷۸
رئیس کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد:
بروجردی در یازدید از سازمان پدافند غیر عامل گفت:خبر بد در برنامه ششم این بود که خیلی از پیشنهادات ارائه شده در زمینه پدافند غیرعامل به دولت را حذف کردند، یعنی امری که برای حفظ منافع ملی و امنیت ملی ما بسیار مهم است، به هر دلیلی به آن بی توجهی شده است

علاءالدین بروجردی ،رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورا ی اسلامی درجلسه ای که در محل سازمان پدافند غیر عامل درابتدای بازدید ازنمایشگاه دستاوردها و توانمندی های این سازمان باتقاق اعضاء کمیسیون وتنی چند ازنمایندگان مجلس و معاونین سازمان برگزار شد ضمن تشکر از سردار جلالی که مسئولیت کار بسیار مهم ملی و دفاعی را سال هاست بعهده داشته و به خوبی مدیریت می کند،گفت: توفیقی بود امروز باتفاق همکارانم در کمیسیون امنیت ملی و دیگر کمیسیون ها مهمان سازمان پدافند غیر عامل بودیم.

بروجردی به تهدیدات سایبری در کشور اشاره کرده و گفت: مساله پدافند غیر عامل از ابعاد مختلف بسیار حائز اهمیت است،برای مثال در زمینه تلفن های هوشمند، بسیاری از کشورها که خودشان تولید کننده هستند مثل آمریکا، روسیه و فرانسه، تلفن ملی ویژه ساخته اند و استفاده از برخی تبلت ها را ممنوع کرده اند.

وی ادامه داد:با استفاده از این دستگاه ها عملا مقدار زیادی از اطلاعات ما در اختیار دشمن قرار می گیرد. حوادثی که ما در آن حضور داریم و با دشمن های اصلی هم درگیر هستیم (مثل بحران عراق و سوریه) به نظر می رسد فرصت های عملیاتی مناسبی باشد برای اینکه هم از بعد سخت افزارها و سلاح ها و هم از بعد سایبری تست کنیم. بنابراین توجه بیشتر و بالا بردن آستانه ی حساسیت در سطح مدیران عالی و میانی خیلی مهم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورا ی اسلامی با توجه به نگرش دولت ها از پدافند غیر عامل گفت: دولت که عوض می شود سردار جلالی با ید با تک تک وزرا دیدار کرده و آن ها را توجیه کند که لازمه ی آن الزام قانونی در زمینه پدافند غیرعامل می باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت:خبر بد در برنامه ششم این بود که خیلی از پیشنهادات ارائه شده در زمینه پدافند غیرعامل به دولت را حذف کردند، یعنی امری که برای حفظ منافع ملی و امنیت ملی ما بسیار مهم است، به هر دلیلی به آن بی توجهی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت:امیدواریم با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه پنج ساله ششم هستیم، پیشنهادهایی را که سازمان ارائه کرده و دولت اعمال نکرده بود، بتوانیم در برنامه اعمال کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و معاونت پارلمانی سازمان پدافند غیر عامل در امر تنقیح قوانین بیش از گذشته به وظایف خود عمل کنیم.

بروجردی در پایان گفت: اهمیت این بخش بسیار مهم کشور که به امنیت ملی ما گره خورده بسیار زیاد است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر