۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۳۰۴۳
رئیس شبکه دامپزشکی رشت گفت: عامل بیماری تب کریمه کنگو از ترشحات آلوده افراد مبتلا در بیمارستان یا هنگام آزمایشات می‌تواند به انسان انتقال یابد.
به گزاش پایداری ملی، دکتر «سیده طاهره شهیدی» از برگزاری کلاس‌ها با هدف آشنایی دامداران با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و راه‌های پیشگیری از آن با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رشت در هشت مرکز خدمات کشاورزی خبر داد.

وی گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که عامل بیماری از طریق نیش نوعی کنه به بدن میزبان وارد می‌شود.

شهیدی با بیان این‌که مخزن بیماری در طیف وسیعی از حیوانات اهلی و وحشی از جمله گاو و گوسفند است، ادامه داد: عامل بیماری از راه نیش کنه یا تماس با ترشحات و ذرات کنه‌های له شده، تماس با خون و مواد آلوده دام مبتلا در هفته اول و تماس با خون و ترشحات آلوده افراد مبتلا در بیمارستان یا هنگام آزمایش‌ها می‌تواند به انسان انتقال یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی رشت خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی که با حضور مدرسان شبکه دامپزشکی شهرستان رشت برگزار شده است و اقدامات بهداشتی برای کنترل و پیشگیری از بیماری به دامداران توضیح داده شد.

وی تصریح کرد: استفاده از لباس کار، دستکش، کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز و تهیه گوشت از مراکز معتبر هم‌چنین سمپاشی کردن بدن دام و اماکن دامی با سموم ضد کنه و خودداری از له کردن کنه با دست از جمله مطالب ارائه شده به دامداران بود.

منبع ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر