۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۳۰۳۸
سرلشکر باقری در بازدید از سازمان پدافند غیر عامل عنوان کرد؛
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورگفت:سازمان پدافند غیرعامل همانطور که این چند سال در مسیر رشد حرکتی شتابان داشته است، این سیر ادامه پیدا کند و انشاءالله بتوانیم موجبات رضایت مقام معظم فرماندهی کل قوا در این امر مهم را جلب کنیم .
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی بازدیدی که از سازمان پدافند غیر عامل کشور داشت در جمع رئیس و معاونین این سازمان با اشاره به تلاش های انجام گرفته گفت:خدا را شکر می کنیم که این فرصت به دست آمد که در ابتدای مسئولیت اینجانب و اعضای هیئت رئیسه ستادکل امروز در خدمت سازمان پدافند غیرعامل باشیم و در حد فرصت موجود زحمات دوستان را از نزدیک مشاهده وبا آن بیشتر آشنا شویم.

وی ادامه داد:با وجود اینکه یک جنگ بزرگ ۸ ساله در کشور ما اتفاق افتاد ولی متاسفانه مساله پدافند غیرعامل یکی از مسائل مغفول در کشور ما بود.

* نزدیک شدن به اهداف*

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشوربا توجه به تلاش های صورت گرفته در جند سال اخیر گفت: از اواسط دهه ۷۰ توجه به پدافند غیرعامل جلب شد ، با تأکید مقام معظم فرماندهی کل قوا و همت سردار دکتر فیروزآبادی، سردار نقدی و سردار جلالی زحمات زیادی کشیده شد ، به خصوص در دوره سردار جلالی در پدافند غیرعامل تحول عمده ای اتفاق افتاده و به سمت افق هایی که انتظار می رود در حال حرکت است.همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند پدافند غیرعامل همانند شعله ای زبانه بکشد و در کشور توسعه پیدا کند. بحمدالله این مهم در حال اتفاق افتادن است و جای تقدیر و تشکر از سردار جلالی و تک تک مسئولین سازمان و همکاران را دارد.

* قانون اساسی پدافند غیرعامل *

وی ضمن اشاره به تصویب اساسنامه از سوی مقام معظم رهبری گفت: در مدت حدود دو سال که بنده عضو کمیته دائمی پدافند غیرعامل بودم شاهدم که اسناد بالادستی بسیار خوب و با ارزشی تهیه و به تصویب رسید، مهمتر از همه اساسنامه سازمان که به تصویب مقام معظم فرماندهی کل قوا رسیده و به عنوان قانون اساسی پدافند غیرعامل ما بایستی آن را دنبال کنیم.

* همراه سازی بدنه حاکمیتی و دولتی و قوای سه گانه *

رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل با توجه به اینکه حیطه ماموریتی سازمان پدافند غیرعامل بیشترخارج از نیروهای مسلح و در بخش کشوری است گفت: این یک ویژگی خاص است لذا سازمان بایستی کار سنگین و سخت همراه سازی بدنه حاکمیتی و دولتی و قوای سه گانه در کشور را انجام دهد، این کار ظرافت خاص خودش را دارد و دقت خاصی می طلبد و نیاز به مداومت ، حوصله ، آموزش و فرهنگ سازی دارد. بحمدالله امروز شاهد بودم که سازمان پدافند غیرعامل خیلی از این مسیر را طی کرده است اما خیلی هم مانده است.سازمان پدافند غیر عامل بعنوان یار و کمک به دولت محترم در تشخیص تهدیدات و آسیب پذیری ها و ارائه راه کار های مناسب کمافی السابق باید اقدام نماید.

*اهمیت آموزش پدافند غبر عامل*

وی گفت: هرچه بتوانیم آموزش بدهیم و فرهتگ سازی کنیم و اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل را تفهیم کنیم همچنین اعتقاد و اعتباری که فرمانده معظم کل قوا برای پدافند غیرعامل قائل شده اند را خوب منتقل کنیم، مطمئنا این کار بهتر پیش خواهد رفت.

*مشارکت درمدیریت و اقتصاد بادولت*

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورلزوم همراهی و مشارکت با دولت را مورد تاکید قرار داه و گفت:نکته اساسی که می خواهم تأکید کنم این است که باید مسیری را طی کنیم که دولت از رأس آن (ریاست محترم جمهور) تا وزراء، استانداران و مدیران و آحاد کارکنان دولت و همینطور بخش خصوصی که برخی کارهای حساس را انجام می دهند، نه تنها احساس رقابت و مزاحمت نکنند بلکه احساس کمک و همکاری داشته باشند، حتی احساس کمک به سود دهی را در کارهای اقتصادی و مدیریتی داشته باشند. هرچه بتوانیم به این ترتیب برنامه ریزی کنیم کارمان موفق تر پیش خواهد رفت.

* فرهنگ سازی قشر نوجوان و جوان *

سرلشکر باقری با اشاره به اهمیت آموزش خصوصا در بین جوانان گفت: موضوع بعدی مسئله آموزش و فرهنگ سازی به خصوص در قشر نوجوان و جوان است، هرچه در مسئله آموزش جوانان قوی تر وارد شویم و بتوانیم فرهنگ سازی کنیم، آینده کارمان آسانتر است. پدافند غیرعامل از مفاهیمی است که باید از سنین ابتدایی آموزش داده شود.

*توجه به تغییر در تهدیدات*

وی در قسمتی دیگر به تنوع در تهدیدات اشاره کرد وگفت: نکته دیگر که بحمدالله به آن توجه شده است تغییراتی است که در تهدید صورت می گیرد. در گذشته تهدید را تهدید نظامی و جنگی می دیدیم اما الان هرچه از تهدید نظامی دور می شویم، تهدیدات دیگری توسعه پیدا می کند که فاعل و مجری آن مشخص نیست.

*پیش بینی تهدیدات آینده کشور*

سردار باقری لزوم تحقیقات علمی و پژوهشی را مورد تاکید قرار داده و گفت: یکی از مشکلات اساسی که از ابتدای انقلاب با آن مواجه هستیم غافلگیری هایی هست که برای ما اتفاق افتاده است، سازمان پدافند غیر عامل باید با انجام تحقیقات علمی و آینده پژوهی بتواند تا حدی تهدیدات آینده نسبت به کشور را پیش بینی کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در خاتمه گفت:امیدوارم سازمان پدافند غیرعامل همانطور که این چند سال در مسیر رشد حرکتی شتابان داشته است، این سیر ادامه پیدا کند و انشاءالله بتوانیم موجبات رضایت مقام معظم فرماندهی کل قوا در این امر مهم را جلب کنیم ، برای همه عزیزان آرزوی توفیق دارم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر