۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۲۸۸
رییس جمهوری:
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه پیشرفت های ملت ایران در راستای تامین امنیت منطقه است، گفت: مطمئن هستم همه کشورهای حوزه دریای خزر از پیشرفت های ملت ایران خوشحال هستند و آن را گامی در جهت امنیت خود می پندارند.
«محمود احمدی نژاد» در مراسم به آب انداختن ناوشکن جماران 2 پیشرفته در بندرانزلی افزود: دریای خزر، دریایی برای تقویت دوستی ها، برادری، امنیت پایدار و مقابله با افراط گری ها و کسانی است که می خواهند امنیت ملت ها را به خطر بیندازند.

وی با تاکید بر تقویت همدلی، صلح و دوستی میان ملت های حوزه دریای خزر اضافه کرد: سیاست ملت ایران، افزایش و تقویت همین دوستی ها و همدلی ها است.

رییس جمهوری با یادآوری توانمندی های ملت ایران خاطر نشان کرد: وقتی عده ای جوسازی می کردند که باید تاسیسات هسته ای ایران را نابود کنیم، نیمچه عاقلی در دنیا پیدا شد و گفت که تاسیسات هسته ای ایران با بمباران از بین نمی رود چرا که دانش هسته ای در اندیشه ایرانی ها است و با بمب از بین نمی رود.

رییس دولت دهم با تقدیر از طراحی و ساخت ناوشکن پیشرفته جماران 2 اظهار داشت: کار انجام شده، بسیار ارزشمند و بزرگ است ولی ارزشمندتر و بزرگ تر از آن، ایجاد روحیه ایمان و خودباوری است که در ملت ایران پیدا شده است.

احمدی نژاد با بیان این که کسی که خودش را پیدا کند، حد و مرزی برای پیشرفت او وجود ندارد، ادامه داد: هر ملتی، زمانی به عزت و پایداری می رسد که روی پای خودش بایستد.

وی تاکید کرد: وقتی دانش، ایمان و همت همه اینجا باشد، شکست معنی ندارد و نقطه پایانی وجود نخواهد داشت.

رییس جمهوری گفت: امروز شاهد به ثمر رسیدن یک کار بزرگ هستیم که پشت آن چندین 10 هزار ساعت کار طراحی، مهندسی و تلاش نهفته است که در جای خود قابل تقدیر است.

رییس قوه مجریه با تشریح ویژگی های این ناوشکن پیشرفته اظهار داشت: برای طراحی این ناوشکن، کار مهندسی بسیار پیشرفته انجام شده است که در عملکرد آن به خوبی دیده می شود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تبریک میلاد حضرت زینب (س)، او را الگو و اسوه برای همه دانست و افزود: ایستادگی، صبر و نیز عشق آن حضرت به امام حسین (ع) برای همه ما الگو است.

احمدی نژاد با تشریح حادثه کربلا افزود: تحمل و مشاهده حادثه ای به این عظمت بسیار سخت بوده ولی حضرت زینب (س) آن حادثه را با نگاه الهی می بیند و یک تنه در مقابل همه حکومت غاصب و طاغوت زمان ایستادگی کرد و پیام کربلا را به گوش همگان رساند.

وی خاطر نشان کرد: درست است که در حادثه کربلا به ظاهر دشمنان غلبه کردند ولی راه برای اعتلای جامعه بشری و عشق به توحید و استقرار آن باز شد.

رییس جمهوری در پایان این مراسم از تعدادی از مهندسان، متخصصان، مدیران و دست اندرکاران طراحی و ساخت ناوشکن پیشرفته جماران 2 با اهدای لوح قدردانی کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر