۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۲۲۸۱۶
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از اتمام مطالعات پهنه‌بندی فضاهای زیرسطحی پایتخت خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، اقبال شاکری با اشاره به آخرین وضعیت طرح جامع فضاهای زیرسطحی در پایتخت گفت: در این مدت عملیات اجرایی برای استفاده از فضاهای زیرسطحی پایتخت انجام نشده است اما مطالعات آن در حال انجام است. همچنین طرحی از سوی کمیسیون عمران برای استفاده از فضاهای زیرسطحی در زمان‌های بحران، تخلیه اضطراری و پدافند غیرعامل در دست تهیه بود که بعد از یک سال به اتمام رسیده است تا از فضاهای زیرسطحی، تونل‌ها، تأسیسات و پارکینگ‌ها در زمان‌های اضطرار استفاده شود.

وی از مطالعاتی در خصوص استفاده از فضاهای زیرسطحی شهر تهران خبر داد و گفت: این مطالعه به اتمام رسیده است و ۸۰ درصد کاربری پهنه‌های فضاهای زیرسطحی احصاء شده است و در حال جمع‌بندی‌های نهایی است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به لزوم تکمیل پیوست مطالعاتی نقشه شبکه‌های آب‌های زیرزمینی، قنوات، مسیل‌ها، تأسیسات زیرسطحی و ... گفت: یکی از اشکالات اساسی که امکان استفاده بهینه از فضاهای زیرسطحی را فراهم نمی‌کند، نداشتن اطلاعات در خصوص این شبکه‌ها در زیر زمین است که خوشبختانه در مطالعه جدید این پیوست در نظر گرفته شده و حدوداً انواع کاربری‌ها از جمله پهنه‌هایی که امکان کاربری خدماتی و تجاری دارند، در زیر سطح مشخص شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر