۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۵۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبرداد:
حشمت الله فلاحت پیشه: بخشی از نیاز کشور در حوزه سایبر از طریق پدافند غیرعامل صورت می گیرد که در همین راستا قرار است مرکزی تحت عنوان مرکز عملیات سایبری تا پایان تابستان از سوی پدافند غیرعامل تأسیس شود که همین امر می تواند یکی از تقویت کننده های امنیت کشور در حوزه سایبری باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است ایران در فضای جنگ سایبری مورد حمله اطلاعاتی قرار گرفته که در این راستا تأسیس مرکز عملیات سایبری می‌تواند جلوی اقدامات خرابکارانه و جاسوسی در حوزه داده‌ها و اطلاعات را بگیرد.

حشمت الله فلاحت پیشه سایبر را حوزه ای جدید در عرصه رقابت و جنگ میان کشورها عنوان کرد و گفت: همه قدرت های روز دنیا برای جنگ سایبری که قرار بود در قرن 21 رخ دهد، برنامه ریزی کرده و برای آن بودجه گذاشته اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلام ایران که هیچ گاه از شر قدرت های  دنیا مصو نبوده امروز خودبخود در جنگ سایبری مورد حمله قرار گرفته است، لذا باید برنامه ریزی هایی برای پیشرفت در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از تجهیزات سایبری و زیرساخت های آن  به صورت وارداتی است که در این رابطه باید دو کار صورت گیرد؛ اول اینکه اقدامات لازم برای ایمن سازی تجهیزات سایبری واردتی انجام و دوم اینکه شرایط برای بومی سازی و تولید تجهیزات سایبری در داخل کشور فراهم شود.

فلاحت پیشه ادامه داد: در دنیای امروز جنگی در حوزه سایبری راه افتاده که از این طریق اقدام به خرابکاری و اقداماتی برای جاسوسی داده ها می شود لذا باید اقدام مستمر در راستای دفاع و تقویت سیستم های امنیتی سایبری صورت گیرد و مراکز مربوط به مقابله با جنگ سایبری شکل گرفته و بودجه پایداری برای این موضوع اختصاص یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از نیاز کشور در حوزه سایبر از طریق پدافند غیرعامل صورت می گیرد که در همین راستا قرار است مرکزی تحت عنوان مرکز عملیات سایبری تا پایان تابستان از سوی پدافند غیرعامل تأسیس شود که همین امر می تواند یکی از تقویت کننده های امنیت کشور در حوزه سایبری باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر