۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۹۶
بر اساس مصوبه شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی و دستور استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر رصد آسیب های فضای مجازی کمیته ای در دانشگاه تبریز و با همکاری دستگاههای اجرایی استان تشکیل شد.

به پیشنهاد اداره کل پدافند غیرعامل و دستور استاندار آذربایجان شرقی در شورای پدافند غیرعامل استان کمیته رصد تهدیدات فضای مجازی در استان تشکیل شد. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اعلام این خبر افزود: این کمیته در دانشگاه تبریز و به دعوت ریاست دانشگاه و با حضور مدیرکل اموراجتماعی استانداری، جمعی از اساتید دانشگاه تبریز و مدیرکل بهزیستی تشکیل شد. 

تشکیل کمیته رصد تهدیدات فضای مجازی در استان آذربایجان شرقی

در این جلسه ریاست کمیته به دانشگاه تبریز واگذار شد و قرار شد در این زمینه با اداره کل اموراجتماعی استانداری همکاری های لازم انجام گیرد.

 احمد جهانسری گفت: در سال گذشته بحث گفتمان را در استان پیاده کردیم و اینک جای کارهای عملی و تخصصی است. وی افزود در زمینه آسیب فضای مجازی در استان باید نوع تهدید، اندازه تهدید و سمت و سوی تهدید معین شود و بعد با همکاری قطب علمی استان برای آن چاره جویی گردد. 

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه گفت: فضای مجازی فضای بسیار گسترده ای است و همپای گستردگی آن تمهیدات لازم  برای آسیب های آن انجام نگرفته و این جلسه در راستای آن است. 

دکتر پورمحمدی افزود: امیدواریم با همفکری اساتید صاحب نظر و دستگاههای اجرائی مسئول راهکاری مؤثر برای کاهش آسیب های فضای مجازی در استان پیدا کنیم. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این جلسه گفت: یکی از دغدغه های مسائل اجتماعی استان، آسیب های فضای مجازی است. 

سردار استوار آذر گفت: یکی از مصوبات کارگروه اجتماعی- فرهنگی استان بحث تهدیدات فضای مجازی و تشکیل یک کمیته در این زمینه بود که الحمدلله به همت دانشگاه تبریز و دستگاههای مسئول این کمیته تشکیل شد که امیدواریم با همت اساتید و متفکران این حوزه گامی مؤثر در کاهش آسیب های اجتماعی فضای سایبر برداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر