۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۲۵۷۶
فرماندار چالوس با اشاره به تبعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی حضور اتباع غیر مجاز و اجرای پدافند غیر عامل در شهرستان ، از تمامی مسئولان دستگاه های مربوطه خواست با دقت و جدیت لازم به شناسایی و جمع آوری این افراد با همکاری با نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن بپردازند.
سرهنگ علیرضا قدیمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اتباع بیگانه شهرستان افزود: این افراد طی چهار مرحله دستگیر شدند.
وی همچنین با اشاره به کارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح شهرستان گفت : متاسفانه برخی از پیمانکاران شهرستان از افراد غیر مجاز اتباع بیگانه برای فعالیت های عمرانی استفاده می کنند که نیاز است مسئولان ذیربط در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.
فرماندار چالوس هم در این جلسه با اشاره به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در مازندران ، بر برخورد جدی تمامی دستگاههای نظارتی و اجرایی با اتباع بیگانه غیر مجاز در شهرستان تاکید کرد.
محمد ناصر زندی گفت : با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت اشتغال در کشور، باید از به کارگیری اتباع بیگانه در فعالیت های اقتصادی و عمرانی بویژه در شهرک صنعتی جلوگیری شود.
وی با اشاره به وضعیت بیکاری در جامعه به خصوص جوانان ، افزود : مردم از مسئولان انتظار دارند تا با برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز فرصت های شغلی برای مردم و بخصوص جوانان این منطقه فراهم کنند. زندی گفت : برخی از صاحبان پروژه های عمرانی ، پیمانکاران و کارفرمایان ، شالیکوبی داران و دامداران به دلیل پرداخت دستمزد کمتر و عدم نیاز به بیمه ، از اتباع بیگانه غیر مجاز استفاده می کنند که باید برخورد قضایی و قانونی با این افراد صورت گیرد .
وی با اشاره به تبعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی حضور اتباع غیر مجاز و اجرای پدافند غیر عامل در شهرستان ، از تمامی مسئولان دستگاههای مربوطه خواست با دقت و جدیت لازم به شناسایی و جمع آوری این افراد با همکاری با نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن بپردازند.
فرماندار چالوس همچنین از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره ورزش و جوانان خواست تا آمار روزانه گردشگران خارجی و ورزشکاران خارجی را به فرمانداری گزارش نمایند.
براساس قانون ، به کارگیری کارگران خارجی غیرمجاز علاوه بر جریمه نقدی ، در صورت تکرار برای کارفرمایان بین سه تا 6 ماه حبس در پی دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر