۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۵۴۷
گوگل مدتی است که اقدام به انتشار هشدارهایی در مورد جاسوسی دولتی به کاربران خود کرده و از آنان خواسته است نسبت به تقویت هر چه بهتر امنیت شان اقدام کنند.
Diane Greene معاون ارشد گوگل و عضو هیئت مدیره ی Alphabet در حاشیه ی کنفرانس فناورانه ی مجله ی Fortune در تاریخ ۱۱ جولای در کولورادو با طرح ادعای شناسایی بیش از ۴ هزار حمله ی سایبری دارای پشتوانه ی دولتی در هر ماه از سوی گوگل، خاطرنشان کرد:" این شرکت در اطلاع رسانی به کاربران در مورد جاسوسی دولتی پیشتاز است."
 
به استناد رویترز، اگرچه سنت اعلام هشدار به کاربران در مورد جاسوسی دولتی اولین بار از سوی گوگل بنا شده است، اما شرکت های فناورانه ی دیگری مثل مایکروسافت نیز همین رویکرد را اتخاذ کرده اند.
 
با این حال دقیقاً مشخص نیست که آیا منظور Greene از حملات سایبری تحت حمایت دولت،  جاسوسی سایبری دولت آمریکا بوده است یا افراد تهدید کننده یی که از طرف کشورهای دیگر حمایت مالی می شوند. در ضمن گوگل به تعداد دقیق افراد هک شده در اثر این ۴ هزار حمله نیز اشاره نکرده است.
 
با وجود افزایش ثابت و یکنواخت در تعداد جرایم سایبری، محققین مدعی اند که اجرای حملات سایبری پیشرفته از سوی مجرمین سایبری سرعت گرفته است. هک اخیر حزب ملی دمکراتیک که گفته می شد از سوی هکرهای تحت حمایت دولت روسیه شکل گرفته است یک مورد از اهدافی است که مجرمین سایبری از طریق اکسپلویت به نتیجه رسیده اند.
 
در حالی از آمریکا به عنوان یکی از کشورهایی یاد می شود که نقش قابل توجهی در جاسوسی سایبری داشته است، در ماه ژوئن گروه جاسوسی سایبری دیگری مرتبط با روسیه شناسایی شد که با هدف حمله به مقامات دولتی آمریکا، کمپین جدیدی را راه انداخته بودند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر