۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۲۴۴
کارشناسان روس:
دو کارشناس روس در یک برنامه رادیویی اعلام کردند:جمهوری اسلامی ایران هیچ تصمیمی برای ساخت سلاح اتمی ندارد و گزارش اخیر رییس سازمان اطلاعات ملی آمریکا این واقعیت را تایید می کند.
ˈآنتون خلوپکوفˈ رییس مرکز انرژی و امنیت روسیه روز پنجشنبه در برنامه رادیویی ˈصدای روسیه درباره گزارش اخیر ˈجیمز کلپرˈ رییس سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفت: اظهارات این مقام آمریکایی در باره برنامه هسته ای ایران نشانه آمادگی دولت آمریکا برای گفت و گو با ایران است.

وی افزود: در این گزارش تاکید شده است که در ایران تصمیمی برای ساخت سلاح اتمی گرفته نشده است و به این دلیل فرصت و امکان برای گفت وگوی سازنده با ایران وجود دارد.

کارشناس روس گفت: در این شرایط و بدنبال ارزیابی اطلاعاتی آمریکا در باره ایران، واشنگتن باید به تجدیدنظر جدی درباره گزینه های احتمالی حل و فصل بحران پیرامون مساله هسته ای ایران بپردازد و تا آنجا که اطلاع دارم چنین کاری در آمریکا جریان دارد.

رییس مرکز انرژی و امنیت روسیه با ابراز خوش بینی در این زمینه ، فرصت موجود برای حل و فصل اختلافات درباره برنامه هسته ای ایران را گرانبها خواند و تاکید کرد که طرف های مساله باید از آن استفاده کنند.

خلوپکوف گفت: این نکته باعث امیدواری در رابطه با دستیابی به نتایج مثبت در دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 می باشد.

ˈولادیمیر ساژینˈ کارشناس انستیتو شرق شناسی روسیه هم در این گفت وگوی رادیویی با بیان این که ایران برای ساخت سلاح اتمی تصمیمی نگرفته است، گفت: گزارش رییس سازمان اطلاعات ملی آمریکا موید این امر است.

کارشناس روس با اذعان به آهنگ سریع اجرای برنامه هسته ای ایران با استناد به اظهارات متخصصان اظهار داشت: تهدید فرضی از طرف ایران می تواند درصورتی به اجرا درآید که تصمیم سیاسی درباره ساخت سلاح موشکی - هسته ای اتخاذ شود.

وی افزود: اما درحال حاضر هیچ نشانه ای از اتخاذ چنین تصمیمی وجود ندارد و این یک نکته مثبت در گزارش رییس سازمان اطلاعات ملی آمریکا است.

کارشناس روس این واقعیت را که ایران بطور پنهانی نمی تواند اورانیوم لازم برای تولید سلاح اتمی تولید کند و در گزارش آمریکایی هم به آن اشاره شده است، درخور توجه دانست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر