۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۲۳۸۲
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ترورهای بیولوژیک در ایران فعلا در حد گمانه زنی است، گفت: نقش سازمان پدافند غیرعامل در شناسایی و مقابله با مسئله بیوتروریسم در کشور بسیار بااهمیت است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به دستور دبیر شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری موضوع "بیوتروریسم"، گفت: مسئله ترورهای بیولوژیک، موضوعی است که در سطح دنیا مطرح است، منتهی درباره ایران فعلا در حد گمانه زنی بوده و سیستم های امنیتی، پزشکی، اطلاعاتی و نظامی باید با تشکیل کارگروه تخصصی این مسئله را شفاف سازی کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش سازمان پدافند غیرعامل در شناسایی و مقابله با مسئله بیوتروریسم در کشور، افزود: این سازمان باید به صورت دقیق این موضوع را مورد توجه قرار داده و سپس اطلاعات دقیقی را برای افزایش آگاهی مقامات و مسئولان کشورمان ارائه کند.

وی تصریح کرد: در مسئله مقابله با ترورهای بیولوژیک سه مقوله دارای اهمیت بسیاری است، نخست موضوع بازدارندگی است و سازمان و دستگاه های مختلف باید بدانند که چگونه می توانند از بروز این گونه ترورها جلوگیری کنند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم در این حوزه، موضوع راه ها و اقدامات دشمن برای انجام ترورهای بیولوژیک است، از این رو این مسیرها باید شناسایی  و صورت دقیق به مسئولان گفته شود و مسئله مهم دیگر این است که باید برنامه ریزی دقیقی برای درمان و انجام امور پزشکی مربوط به قربانیان بیوتروریسم صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: به نظر من برای تحقق موارد و مسائل مذکور، باید کمیته ای متشکل از دستگاه ها و سازمان های مختلف تشکیل شود تا اقدامات به صورت سازمان یافته و منظم انجام شود.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی از تشکیل کمیته بررسی «ترورهای بیولوژیک» در دبیرخانه این شورا خبر داد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر