۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۲۳۲۷
عضو شورای شهر اصفهان:
یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پدافند غیرعامل از مهم‌ترین ضروریات مدیریت شهری است که متأسفانه در فرآیند طراحی پروژه‌ها و امکان سنجی‌های مربوطه شاهد بی اهمیتی به آن هستیم.
احمدعلی عاملی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: بحران آب و آلودگی هوا نه تنها در سطح شهر اصفهان بلکه در کل کشور به عنوان مهم‌ترین چالش ملی تلقی می‌شود. از آنجایی که فضای سبز از جمله معقولاتی است که به نوعی هم در تشدید مشکل بحران آب و هم در کاهش آلودگی هوا نقش دو سویه‌ای دارد انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب که مقاوم به خشکی و دارای قابلیت تولید انرژی در سطح بالایی و متناسب با شرایط اقلیم اصفهان است بهترین راه حل برای این موضوع است.

وی افزود: شهرداری برای برون رفت از این بحران چه اقدامات عملی انجام داده است؟ بر اساس برنامه توسعه فضای سبز قرار بود سالیانه پنج درصد از گونه چمن فعلی که دارای بیشترین میزان مصرف آب بوده، کاهش و گونه‌های مقاوم جایگزین آن شود. یکی از برنامه‌های شهرداری جهت تأمین آب فضای سبز، ساماندهی و بهسازی آب‌های سطحی روان شهری و همچنین استفاده از پساب فاضلاب بوده است. اقداماتی که در این زمینه صورت پذیرفته باید به شورا گزارش شود.

این عضو شورای اسلامی اصفهان ادامه داد: لزوم ارائه پیوست اقتصادی پروژه‌های شهری با توجه به کمبود منابع در اختیار و هم‌چنین لزوم اثربخشی و کارایی پروژه‌های شهری، از دیگر مواردی است که لزوم آن با توجه به شرایط اقتصادی کشور احساس می‌شود و لازم است شهرداری نسبت به آن اقدامی جدی و عملیاتی انجام دهد.

عاملی تصریح کرد: پدافند غیرعامل از مهم‌ترین ضروریات مدیریت شهری است که متأسفانه در فرآیند طراحی پروژه‌ها و امکان سنجی‌های مربوطه شاهد بی اهمیتی به آن هستیم و در اجرای پروژه‌های شهری پدافند غیرعامل مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اتفاقی مانند حادثه انفجار لوله گاز در غرب تهران این هشدار را برای مدیریت شهری دارد که تحقق پدافند غیرعامل و وجود مدیریت یکپارچه شهری به منظور مهار و جلوگیری از این بحران‌ها یکی از ضروریات در کشور و مدیریت شهری است.

وی تاکید کرد: استفاده از مطالعات و پروژه‌های تحقیقاتی انجام شده به عنوان کاربست در فعالیت‌های جاری شهر پروژه‌های مطالعاتی به دلیل اینکه دارای یک بازه زمانی اجرایی هستند لازم است نتایج آن در برنامه ریزی و فعالیت‌های شهری نهادینه شود و صرف ایجاد مطالعه نمی‌تواند شهر را به شهری علم محور تبدیل كرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر