۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۲۲۹۱
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش پدافند غیر عامل در شهریورماه امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،جلال پوران‌فر صبح امروز در جلسه پدافند غیرعامل مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت موضوع و توجه جدی تمامی مدیران، مسؤولان و آحاد مردم در این خصوص اظهار کرد: پدافند غیرعامل ساخته دست بشر است و مستلزم نهادینه کردن آن در تمامی بخش‌های زندگی است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه زیستی آب، غذا و دام مورد تهدید هستیم، گفت: دشمنان بارها اعلام کردند که جنگ سخت نیست بلکه جنگ بیولوژیک است.

پوران‌فر با تاکید بر نهادینه کردن پدافند غیر عامل در تمامی برنامه‌ها اذعان کرد: مقوله آب امری مهم و توجه و نگهداری از آن امری انکارناپذیر بوده که انتظار می‌رود پدافند غیر عامل در منابع آبی استان لحاظ شود.

این مسؤول ادامه داد: 0/14 میکروگرم سم بوتولیسم (سم غذاهای کنسروی) می‌تواند 20 هزار برابر اشعه ایکس خرابی به بار آورد لذا آگاه کردن مردم در این خصوص امری بدیهی است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در استان ما خصوصا شهرستان بویراحمد منابع آب امنیت پدافندی ندارند.

پوران‌فر تصریح کرد: متاسفانه هیچ نگهبانی برای منابع آبی وجود ندارد و این خود عاملی برای ناامن شدن منابع آبی شده است.

این مسؤول در ادامه توضیحات خود در خصوص پدافند زیستی بیان داشت: در مقوله زیستی باید هم از لحاظ آب و غذایی دستگاه‌های مربوطه و علوم پزشکی از نظر بهداشتی این مهم را مدنظر قرار دهند تا با مشکلی مواجه نشویم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود به برنامه‌های پدافند غیر عامل علوم پزشکی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: دبیرخانه پدافند غیر عامل فعال و ابلاغ اعضا نیز آماده است.

پوران‌فر تصریح کرد: در سال جاری حداقل باید چهار جلسه کارگروه پدافند غیر عامل را برگزار کنیم.

وی در پایان از برگزاری همایش پدافند غیر عامل در شهریورماه امسال خبر داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر