۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۲۰۳۸
معاون فرماندار نور با بیان اینکه بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات در فضای مجازی ناامنی را به جامعه منتقل می‌کند، گفت: باید با افزایش ضریب امنیتی، اطمینان را به جامعه منتقل کنیم.

سعید یزدانی صبح امروز در جلسه کمیته امنیت گردشگری این شهرستان اظهار کرد: امنیت زیرساخت همه نیازهای بشری است و هدف از تشکیل این جلسه افزایش ضریب امنیت برای سرمایه‌گذاری، توسعه و جذب توریست است.

وی افزود: با توجه به شرایط  موجود در جامعه ما برای افزایش ضریب امنیت در سخت‌افزاری فعال هستیم و باید احساس امنیت را به مردم و جامعه منتقل کنیم و این در حالی است که بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات در فضای مجازی، ناامنی را به جامعه منتقل می‌کند.

معاون فرماندار نور، تصریح  کرد: غرب مازندران به عنوان مناطق گردشگرپذیر با مناطق صنعتی و کشاورزی متفاوت است، محصول مناطق گردشگرپذیر انسان به عنوان گردشگر و توریست است که امروز در دنیا به عنوان صنعت و تجارت تلقی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید به مناطق گردشگری توجه خاص شود و امنیت را افزایش داد، تاکید کرد: تامین امنیت گردشگران، تامین امنیت افراد و خانواده‌هایی که وارد شهرستان می‌شوند و نیازمند آرامش و آسایش و امنیت هستند.

یزدانی با اشاره به کم‌آبی و فشار اقتصادی، اظهار کرد: باید با تغییر نگاه صنعت گردشگری، ابزار و لوازم آن نیز فراهم و توسعه یابد و به این منظور کشاورزی، دامداری، باغداری و دیگر ظرفیت‌های منطقه باید دیده شود.

وی فرهنگ و باورها را شناسنامه گردشگری عنوان کرد و افزود: همه فعالیت‌ها می‌تواند با نگاه گردشگری باشد، گردشگر باید به کشاورزی، دامداری، باغداری و فعالیت‌های پیرامونی آن با نگاه گردشگری ورود پیدا کند و برای آن برنامه ریزی کند که این منوط به تهیه ابزار و لوازم برای معرفی آن به عنوان یکی از منابع گردشگری است.

معاون فرماندار نور، ورود گردشگران را موجب تبادل فرهنگی دانست و تصریح کرد: قطعا در این مراودات تبادل فرهنگ را داریم اما نباید اجازه دهیم که فرهنگ غیر بومی و بیگانه بر فرهنگ بومی و اصیل غالب شود و به عبارتی خودباختگی فرهنگی نداشته باشیم.

یزدانی خاطرنشان کرد: در صنعت گردشگری و با استفاده از فرصت حضور گردشگران می‌توان توسعه فرهنگی داشت و باورها و ارزش‌ها را منتقل کرد و دست‌کم تبادل فرهنگی برابر باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر