۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۱۹۱۶
معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در منطقه دو انتقال گاز:
معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور، بر ضرورت توجه سازمان ها به رعایت الزامات پدافند غیر عامل در برنامه های زیر ساختی خود تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گازایران، سردار مطیعی در نشست تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت که به میزبانی منطقه دو عملیات انتقال گاز برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت حوزه انرژی خصوصا گاز و آسیب پذیری و تهدیدات محتمل در این حوزه، اقدامات انجام شده توسط منطقه دو عملیات انتقال گاز را بسیار مفید و کارشناسی شده ارزیابی کرد و گفت: با عنایت به دستورات و تذکرات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی، همگی سازمان ها می بایست توجه بیشتری به رعایت کردن الزامات پدافند غیر عامل در برنامه های زیر ساختی خود داشته باشند. 
وی بیان کرد: تهدیدات سایبری مسأله ای حایز اهمیت است و این موضوع مورد تاکید مسئولین نظام قرار دارد. 
سردار مطیعی با تاکید بر اینکه این نشست دو روزه باید به اتخاذ راهکارها ی قاطع و عملی برای مقابله با تهدیدات صنعت انتقال گاز باشد افزود: شناسایی و رفع تهدیدات محتمل، رصد اتفاقات و اتخاذ راهکارهای مناسب مباحثی است که در این نشست دو روزه به میزبانی منطقه دو عملیات انتقال گاز به آن ها پرداخته می شود. 
مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز نیز در این نشست ضمن خوش آمد گویی به کلیه مدعوین و حاضرین در جلسه اظهار داشت: این منطقه به منظور پایداری و قابلیت اطمینان درمواقع بروز بحران ها توانسته است قدرت مانور بر روی خطوط و تاسیسات را با اجرای رابط ها بر روی خطوط سراسری افزایش دهد که این قابلیت در مواجه با بروز بحران ها توانسته موثر و کارساز باشد. 
مهندس توکلی گفت: منطقه دو انتقال گاز به منظور آمادگی در مقابله با حملات سایبری اقدامات موثری انجام داده که بعنوان نمونه در مانور بزرگ قطع ارتباطات مخابراتی و نفوذ حملات سایبری که سال گذشته در سطح شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، نقش و مشارکت فعال داشته است . 
مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز در ادامه اظهار کرد: انتقال ایمن و پایدار انرژی مورد نیاز از چالش های نگران کننده ای است که در زمان و شرایط اضطرار بوجود خواهد آمد که در بخش پدافند غیرعامل منطقه سعی شده با شناسایی این چالش ها و بکار گیری بهترین روشها و راهکارها بتوانیم از بروز آسیبهای احتمالی جلوگیری کنیم . 
توکلی همچنین خاطر نشان کرد: کارکنان پر تلاش این منطقه به یاری حق تعالی با مشارکت و هم افزایی ، موفق شدند گام های موثری در راستای تسهیل اهداف پدافند غیر عامل بردارند که جای تقدیر و تشکر دارد. 
در این جلسه، زیدی فرد معاون مدیر کل HSE وزارت نفت، صفدریان مدیر کل پدافند غیر عامل استان اصفهان، مهندس میلانی رییس امور HSE و پدافند غیر عامل شرکت انتقال گاز ایران، نمایندگان شرکت های تابعه وزارت نفت در اصفهان و مسئولین پدافند غیر عامل مناطق ده گانه شرکت انتقال گاز ایران حضور داشتند. 
طی این نشست دو روزه اهم اقدامات پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه دو عملیات انتقال گاز شامل ایجاد زیر ساخت های لازم جهت دفاع سایبری ، طرح های جایگزین بهره برداری در تاسیسات و خطوط لوله در شرایط خاص عملیاتی ، افزایش قابلیت اطمینان تاسیسات و خطوط لوله و همچنین آسیب پذیری و تهدیدات محتمل در این حوزه ارایه و در ادامه گزارش عملکرد شرکت انتقال گاز ایران و سایر شرکت های تابعه وزارت نفت درسطح اصفهان نیز توسط نمایندگان آن ها مطرح شد.  


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر