۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۱۸۹۹
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران؛
عباس کاظمی: حفظ امنیت عرضه انرژی و کاهش آسیب‌پذیریها در زمان تهدید، مستلزم اجرای استانداردهای پدافند غیرعامل در صنعت پالایش و پخش است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران صبح امروز (دوشنبه،) در گردهمایی پدافند غیرعامل مدیران ارشد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، از پیگیری و اجرای استانداردهای پدافند غیرعامل در صنعت پالایش و پخش خبرداد.

وی گفت: رعایت و اجرای استانداردهای پدافند غیرعامل در پالایشگاهها برای اخذ موافقت اصولی پروژهها و طرحها و اجرای طرح جامع مدیریت بحران در صنعت پالایش و پخش کشور تکلیف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با اشاره به تجربه هشت ساله جنگ تحمیلی و خسارتهای وارده به این صنعت افزود: با توجه به تجربه گذشته واهمیت ویژه پدافند غیرعامل در شرایط  کنونی، پالایشگاههای کشور برای حفظ منافع و کاهش نقاط ضعف و آسیب پذیری در زمان تهدید، اقدامهای لازم در زمینه پدافند غیرعامل را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: پالایشگاههای کشورعمدتا به صندوقهای بازنشستگی واگذار شده‌اند که هم اکنون به جای یک وزیر پنج وزیر متولی امور این مجتمعها هستند، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به حفظ منافع مالی این شرکتها صورت گیرد.

کاظمی ادامه داد: استانداردهای پدافند غیرعامل تقریبا در فرآیندها و ساختارهای فرعی و اصلی خدمات نظیر آب، برق و تاسیسات طراحی و اجرا شده که امیدواریم این استانداردها در سایر حوزه‌ها اجرایی شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره ورود شرکتهای پالایشی به عرصه سایبری و دیجیتالی افزود: صنعت پالایش باید امنیت ورود به عرصه فناوری اطلاعات و حمله‌های سایبری توجه ویژه داشته باشد و در زمان صلح و امنیت توان مقابله خود را افزایش دهد.

 معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با تاکید بر اینکه بحث انرژی با امنیت عجین شده است، اظهار کرد: توجه به بحثهای اجرای استانداردهای پدافند غیرعامل در زیرساختها، ایمنی و اچ اس ایی و بخشهای سایبری باید مورد توجه پالایشگاههای کشور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امنیت عرضه انرژی مستلزم توجه و اجرای طرحها و استانداردهای پدافند غیرعامل در زیرساختها و تاسیسات کنونی است که این صنایع را در زمان تهدید از آسیب پذیری وسیع و غیرقابل جبران در امان نگه می دارد.

کاظمی، در ادامه خواستار کمکها و راهنماییهای سازمان پدافند غیرعامل در اجرای استانداردها شد و گفت: شرکت پالایش و پخش از اجرای این استانداردها در پالایشگاهها حمایت جدی و همه جانبه خواهد کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر