۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۱۸۶۷
امروزه اپلیکیشن‌های موبایل به‌عنوان نگهبانان دیجیتالِ برنامه‌های روزانۀ ما عمل می‌کنند، اما آیا می‌توان به آنها اعتماد کرد؟
به‌ تازگی در استرالیا گزارشی دربارۀ اپلیکیشن‌ها منتشر شده که نگرانی‌هایی را در پی داشته است. بر اساس این گزارش، برخی اپلیکیشن‌ها به هنگام نصب روی دستگاه از کاربر اجازه نمی‌گیرند و به‌ راحتی به بخش‌های مختلف تلفنشان دسترسی می‌یابند. 

ادامۀ نگرانی‌ها از نقض حریم خصوصی توسط اپلیکیشن‌های اندروید در استرالیا

طبق این گزارش 16 درصد از 88 اپلیکیشنی که مورد بررسی قرار گرفتند به اطلاعات محرمانۀ کاربران دسترسی دارند. یکی از کارشناسان این مرکز معتقد است مکالماتی که کاربر دریافت می‌کند هم شامل این موضوع می‌شود. یکی از کاربران می‌گوید «ما این اپلیکیشن‌ها را از برندهای معروف تهیه می‌کنیم و وقتی فهمیدیم که بدون اجازه به اطلاعات شخصی ما راه می‌یابند بسیار تعجب کردیم». 

حالا اگر کاربران بفهمند چه تعداد از این اپلیکیشن‌ها قبل از ورود به سیستم اطلاعاتشان را می‌خوانند بیشتر تعجب خواهند کرد. طبق این گزارش 96 درصد اپلیکیشن‌ها قبل از ورود به سیستم؛ اطلاعات کاربر را به داخل یا خارج دستگاه منتقل می‌کنند. به علاوه 6 درصد اپلیکیشن‌ها با اجازۀ کاربر و 33 درصد قبل از ورود به سیستم به میکروفن دسترسی دارند، 40 درصد نیز با اجازۀ کاربر و 3 درصد بدون اجازه و پیش از ورود به سیستم به قسمت دوربین دسترسی پیدا می‌کنند. 

این موضوع مطمئناً چهرۀ برندهای معروف را خدشه‌دار می‌کند و کوتاهی دولت را در نظارت بر این اقدامات غیرقانونی نشان می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر