۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۱۹
با ۱۷۴ رای موافق
مایندگان مردم در خانه ملت، کلیات طرح دوفوریتی الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات آمریکا علیه ایران را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 28 اردیبهشت) در جریان بررسی طرح دوفوریتی الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی، کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

براین اساس نمایندگان با 174 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 4 ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن با کلیات طرح مذکور موافقت کردند.

گفتنی است ابراهیم کارخانه‌ای به‌عنوان پیشنهاددهنده این طرح گفت: با توجه به سلسله اقدامات زنجیره‌ای آمریکا درخصوص مصادره و تصرف در اموال جمهوری اسلامی ایران ضرورت دارد که مجلس در مقابل آن وارد عمل شود و موضع‌گیری قاطعی داشته باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دادگاه‌های آمریکا تا بحال 46 میلیارد دلار حکم با هماهنگی دولت و کنگره در قوه قضائیه ایالات متحده، علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده‌اند که مواردی هم که در دست اقدام دارند نیز به 80 میلیارد دلار می‌رسد که گاهی این موضوعات برای 35 سال پیش است که آمریکا به دنبال این موارد بایگانی شده می‌گردد تا علیه ایران حکم صادر کند.

وی گفت:‌ در این طرح علاوه بر پیگیری حقوقی این موضوع اقدام متقابل از سوی جمهوری اسلامی ایران مدنظر قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر