۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳
کد خبر: ۲۱۵۵۳
نمايندگان مجلس نمايندگان لايحه جديد ضد ايراني ارائه کردند که در آن از اوباما خواسته شده است ايراني هايي را که در حملات سايبري عليه آمريکا دخالت دارند، تحريم کند.
جان رات کليف نماينده جمهوريخواه از تگزاس در بيانيه اي گفت: اين لايحه با عنوان «تحريم سايبري ايران 2016 » دولت اوباما را موظف مي کند مطابق فرمان اجرايي آوريل 2015 که به وزارت خزانه داري دستور داده است عليه هکرهاي  ايران اقدام کند و افراد وابسته به دولت ايران را تحريم کند.
اين لايحه که مشابه آن را نيز سناتور مايک راندز (نماينده جمهوريخواه داکوتاي جنوبي) در سنا به جريان در آورده، دو ماه بعد از  طرح اتهام وزارت دادگستري عليه هفت هکر ايراني متهم به حمله به رايانه هاي بانک هاي آمريکايي و يک سد در نيويورک ارائه شده است.
اگرچه مقامات اطلاعاتي آمريکا در گذشته توانايي هاي هکرهاي ايراني را اندک مي دانستند اما رات کليف اين هفته گفت: دولت بايد اطمينان دهد، عليه افرادي که به شبکه هاي آمريکايي حمله مي کنند، اقدام لازم را به عمل مي آورد. او در بيانيه خود گفت: «خطر توانمندي هاي روزافزون ايران در حوزه سايبر در چند سال گذشته افزايش يافته است و ما بايد اين تهديدات را جدي بگيريم.»
سناتور راندز نيز لايحه مشابه پس از ارائه لايحه در سنا گفت که تحميل تحريم به دولت کمک مي کند حملات سايبري را قبل از وقوع متوقف و نقاط ورودي خطر را شناسايي کند.
رات کليف گفت: که بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل هفته گذشته به او گفته است نگران استفاده ايران از منابع مالي حاصل از توافق هسته اي در حوزه سايبر است. او در بيانيه خود افزود: از اين رو ضرورت اعمال تحريم به عنوان ابزاري براي جلوگيري از اين رفتارهاي مخرب که امنيت ملي ما را به شدت تهديد مي کند، بيشتر مي شود. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر