۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۵۵
سفیر ایران:
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: به موازات توسعه مناسبات تهران - باکو، رسانه های صهیونیستی با بزرگنمائی ارتباطات اسرائیل و آذربایجان ، سعی در تاثیر گذاری منفی بر روابط ایران و آذربایجان دارند.

 ˈمحسن پاک آیین ˈ سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان، در مورد ادعای روابط استراتژیک باکو - تل آویو و تاثیر آن بر روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت : ˈمن معتقدم روابط باکو - تل آویو استراتژیک نیست و اصولا هیچ کشور مسلمانی نمی تواند با اسرائیل روابط استراتژیک داشته باشد.ˈ

وی افزود ‘ رژیم صهیونیستی سرزمین های اسلامی از جمله تمام فلسطین و بخش هائی از سوریه و لبنان را اشغال کرده و به عنوان تهدید اول جهان اسلام نمی تواند با کشورهای مسلمان مناسبات استراتژیک برقرار کند.

پاک آیین ‘ روابط ایران با جمهوری آذربایجان را بهتر از همیشه توصیف کرد.

وی در این رابطه به ˈچند اتفاق مثبت در روابط ایران و جمهوری آذربایجان در هفته های گذشته ‘ از جمله سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به باکو ‘ اشاره کرد و از افزایش تحرک رسانه های صهیونیستی برای تخریب مناسبات دوکشور خبر داد.

پاک آیین تاکید کرد: ˈ روابط جمهوری آذربایجان با اسرائیل ویژگی فوق العاده ای ندارد و اصولا رژیم صهیونیستی برای خروج از انزوا ، نیاز به بزرگنمائی مناسبات خود با کشورهای مسلمان دارد.

سفیر کشورمان با بیان اینکه مناسبات تهران - باکو از مرحله اعتماد سازی گذشته است‘ افزود:ˈ دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان با اعتماد و حمایت متقابل ، فصل جدیدی از مناسبات دوستانه و برادرانه را آغاز کرده اند و من آینده این روابط را روشن می بینم. ˈ

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر