۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۱۵۱
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین خاکریزی که دشمن تصور می‌کند از آن بالا بیاید و ایران را شکست دهد، جنگ اقتصادی است.

ابراهیم کارخانه‌ای در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های دشمنان به پیروزی رسید، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به عزت، استقلال، افتخار و ایمان رسیدند.

وی افزود: انقلاب اسلامی و ملت ایران تمام معادلات جهانی استکبار را به هم ریختند و امروز همه دنیا متوجه ایران شده و ایرانی حول محور ولایت چون خورشیدی در جهان می‌درخشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه برای جلوگیری از حرکت توفنده و شتابنده انقلاب اسلامی جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند، افزود: ایران در طول جنگ تحمیلی در مقابل همه دنیا و دو بلوک و شرق و غرب ایستادگی کرد و موفق شد.

وی در ادامه به فتنه‌های دیگر دشمنان علیه مردم ایران اشاره کرد و یادآور شد: در فتنه سال 78 مرکز جریانات سیاسی دانشگاه بود و دشمنان توطئه‌ای حساب شده علیه نظام اسلامی را در درون دانشگاه آغاز کردند.

کارخانه‌ای اضافه کرد: در آن زمان جو سیاسی دانشگاه‌ها به قدری شکننده بود که کسی جرات نمی‌کرد از ولایت و بسیج حرفی بزند و در آن ایام که بسیج اساتید شکل گرفت ما با هرکس تماس گرفتیم کسی حاضر به شرکت در همایش بسیج اساتید در تهران نبود و این به خاطر فضای نامناسب در دانشگاه‌ها بود.

وی گفت: در سال 88 نیز استکبار با تمام توان و قدرت در مقابل نظام صف‌آرایی کرد اما انقلاب اسلامی با وجود اینکه با توطئه بسیار سختی مواجه بود با قدرت از آن گذشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های علمی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: پیشرفت‌های علمی کشور در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری با سرعت به پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: ایران امروز در ساخت موشک‌های دور برد شهاب 3 معادلات دشمن را بر هم زده و سازمان فضایی آمریکا اعلام کرده ایران در عرصه هوا فضا بالاترین درصد رشد را در دنیا دارد.

کارخانه‌ای اضافه کرد: امروز ایران در تولید داروهای بیومتریال و بافت‌های عصبی بعد از آمریکا تنها کشوری است که به این فناوری دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ایران هواپیماهای رادار گریز پیشرفته تولید کرده و موفق شد پهباد بدون سرنشین آمریکایی را که بسیار پیشرفته است با موفقیت فرود بیاورد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مثلث مقاومت در منطقه اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش کردند مثلث لبنان، غزه و سوریه که مقاومت منطقه هستند را در راستای براندازی ایران بشکنند اما با ایستادگی ایران موفق نشدند.

وی سپس به موضوع تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد و اذعان داشت: آخرین خاکریزی که دشمن تصور می‌کند از آن بالا بیاید و ایران را شکست دهد، جنگ اقتصادی است.

کارخانه‌ای یادآور شد: در جنگ نظامی مرز مشخص است، اما در جنگ اقتصادی مرز به همه ملت ایران مربوط می‌شود و همه در تیررس ترکش آن قرار دارند و آنها در این جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم و براندازی نظام هستند.

وی افزود: در اعمال تحریم‌‌ها دشمن دو بازوی نفت و بانک را هدف قرار داده است و از 11 تیرماه امسال تاکنون اجازه نداده که حتی یک نفتکش خارجی در بنادر ایران لنگر بیندازد.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: دشمن با فشار بر گلوگاه‌ اقتصادی ایران و جلوگیری از فروش نفت، صادرات نفت ما را در تیر ماه به 600 هزار بشکه در روز رساند اما با مقاومت مردم از این مرحله هم عبور کردیم.

وی در ادامه به تحریم بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی ایران را تحریم کردند و تمام حساب‌های ایران را در دنیا مسدود کردند و این موضوع باعث شد که ارز وارد کشور نشود و سودجویی، احتکار و سوء مدیریت در قیمت کالاها در کشور افزایش یافت.

کارخانه‌ای افزود: دشمن با اعمال تحریم‌های سخت اقتصادی می‌خواست بین مردم ایران نارضایتی مدنی ایجاد کند اما ملت ایران بر خلاف نظر آنها، در 22 بهمن در دفاع از انقلاب و ولایت توطئه دشمنان را خنثی کردند.

وی افزود: ‌در طول جنگ تحمیلی دشمن صدور نفت و بانک را تحریم نکرد اما در جنگ اقتصادی گلوگاه‌های اقتصادی را هدف قرار داده‌ است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با انتقاد از برخی افراد سودجو و محتکر بیان داشت: در شرایط جنگ اقتصادی برخی فقط به فکر منافع خود هستند و با احتکار کالاها به گرانی‌ها دامن می‌زنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه کل کشور اشاره کرد و گفت: در سال 91 بودجه مصوب کشور 144 هزار میلیارد تومان بود که به 90 هزار میلیارد تومان تقلیل یافت و این در حالی است که مبلغ 68 هزار میلیارد تومان حقوق باید پرداخت می‌شد و کل کشور فقط با 22 هزار میلیارد تومان اداره شد.

کارخانه‌ای افزود: دشمن با توجه به تحولات سال 91 تصور می‌کرد که بودجه سال آینده ضعیف است اما با رهنمودهای رهبری مبلغ بودجه سال 92 به 166 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در کل با درآمد شرکت‌ها بودجه کل کشور در سال 91، 550 هزار میلیارد تومان بوده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر