۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۱۴۹۵
بعد از ۱۵ سال؛
انبار مرکزی نفت ارومیه به عنوان بزرگ ترین انبار نفت شمالغرب کشور، در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار، در ۲۰ کیلومتری ارومیه در قالب ۱۱ دستگاه مخزن سقف شناور با در نظر گرفتن همه قوانین و ایمنی های پدافند غیر عامل در دست احداث بوده که طی یک دهه اخیر با مشکلات اعتباری زیادی دسته و پنجه نرم کرده است.
نبار مرکزی نفت ارومیه به عنوان بزرگ ترین انبار نفت شمالغرب کشور، در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار، در ۲۰ کیلومتری ارومیه در قالب ۱۱ دستگاه مخزن سقف شناور با در نظر گرفتن همه قوانین و ایمنی های پدافند غیر عامل در دست احداث بوده که طی یک دهه اخیر با مشکلات اعتباری زیادی دسته و پنجه نرم کرده است.

با افتتاح بزرگترین انبار نفت شمالغرب کشور در ارومیه ظرفیت ذخیره سازی انواع فرآورده های نفتی به ۱۱۹ میلیون لیتر افزایش یافته و این شهر تبدیل به یکی از قطب های مهم کشور می شود.

هر چند این طرح در سال ۸۰ به تصویب رسید ولی عملیات اجرایی آن با شش سال تاخیر در سال ۸۶ آغاز شد و مقرر بود در سال ۹۲ به بهره برداری برسد اما در حال حاضر با وجود پیشرفت فیزیکی بالای ۹۴ درصد با کندی روند اجرا مواجه است.

معارض ملکی، کمبود اعتبار و خلف وعده ها در حالی مطرح است که شرکت پخش فرآورد های نفتی ارومیه معتقد است در خصوص تاخیر این طرح چندان نقشی نداشته چرا که کارفرمای این انبار شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران است و ارومیه تنها نقش بهره بردار را دارد.

انبار مرکزی نفت ارومیه سال ۸۵ در ردیف طرحهای مصوب سفر هیئت دولت وقت به آذربایجان غربی قرار گرفت و با وجود همجواری استان با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، و ضرورت اتمام هر چه سریعتر طرح، هنوز مردم چشم انتظار افتتاح پروژه هستند.

اعمال تغییرات در طرح از سوی کارفرما و مشکلات پیمانکاری نیز بر این طرح همانند سایر طرحهای بزرگ عمرانی آذربایجان غربی سایه افکنده و امروز بعد از گذشت بالغ بر ۹ سال از آغاز عملیات اجرایی طرح، شاهد رکود نسبی در اجرای طرح به دلیل عدم تزریق اعتبار مورد نیاز هستیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر