۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۱۴۹
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی دستاوردهای جدید دفاعی در حوزه زیردریایی ها در اوایل سال آینده خبر داد.
سردار احمد وحیدیˈ در حاشیه برپایی همایش ˈدفاع ملی ، دفاع همه جانبهˈ، در جمع خبرنگاران گفت: در ماه های آینده شاهد رونمایی از دستاوردهای جدیدی در حوزه ناوشکن ها،پهپادها، بالگردها و موشکی خواهیم بود.

وزیر دفاع خواستار توجه به دفاع همه جانبه در کشور شد و گفت : فرهنگ راهبردی دفاعی ایران باید در همه حوز ه ها بتواند با قدرت خودش را مطرح کند.

وی همچنین امروز - پنج شنبه - در جمع شرکت کنندگان در همایش دفاع ملی ، دفاع همه جانبه خاطرنشان کرد : دفاع همه جانبه مفهومی کلیدی و برآمده از عمق ارزش های اسلامی است و ما می توانیم با این ایده در همه حوزه ها فعالیت های خودمان را شکل دهی کنیم.

سردار وحیدی گفت : ما امروز در فضایی هستیم که انواع جنگ ها در آن تبیین شده است. جنگ هایی مانند جنگ فضایی، سایبری، فناوری، نانو ، جنگ های نامتقارن و دیگر انواع جنگ ها وجود دارد که هر کدام از این ها حاوی مسایلی است که باید ابعاد آن را بشناسیم.

وی افزود : جنگ روباتیک مفهومی است که اگرچه به ظهور و بروز کامل نرسیده اما نمونه هایی از آن را می بینیم که هواپیماهای بدون سرنشین از جمله این موارد است.

وی افزود: جنگ های فضایی با وجود کنوانسیون های متعدد برای محدودیت در این زمینه روز به روز بیشتر می شود از این رو باید توان خودمان را در این حوزه گسترش دهیم. علاوه براین در جنگ های سایبری نیز حرف های جدی مطرح می شود .

وحیدی تاکید کرد : در دفاع همه جانبه می توانیم به سه بُعد گستره، عمق و طول توجه کنیم . دفاع همه جانبه را باید در گستره جغرافیایی و مرزهای فراجغرافیایی پاسخگو باشیم . زیرا دفاع همه جانبه در مرزهای جغرافیایی محدود نمی ماند بلکه مرزهای فراجغرافیایی را نیز دربرمی گیرد البته همه می دانند که جمهوری اسلامی ایران تهاجم فیزیکی را در فرامرزها مدنظر ندارد .

وی افزود: امام (ره) فرمودند که ما باید در همه جا هسته های مقاومت را داشته باشیم. بنابراین می بینیم که نگاه امام (ره) یک نگاه همه جانبه بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ما باید بتوانیم دفاع همه جانبه را در طول دوره های تاریخی نهادینه کنیم چرا که دفاع همه جانبه نمی تواند محدود به یک دوره خاص باشد.

وحیدی خاطر نشان کرد: ممکن است تصور شود که دفاع همه جانبه یک مفهوم انفعالی است اما این نوع دفاع نه تنها انفعالی نیست بلکه خیلی فعال است .

وحیدی تاکید کرد : منظور از دفاع همه جانبه ، تبلور قدرت و بسیج مردم در یک دفاع است از این رو باید گفت دفاعی مطمئن، پایدار و کم هزینه است. در این دفاع بسترهای فراوان برای نوآوری و خلاقیت وجود دارد از این جهت می تواند سنگ بنای پیشرفت هایی در حوزه های نرم افزاری وسخت افزاری باشد .

همایش سراسری دفاع ملی، دفاع همه جانبه از روز چهارشنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در دانشگاه عالی دفاع ملی آغاز به کار کرده است .

این همایش با هدف اجرای رهنمودها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توجه به کارکردهای دفاع ملی، دفاع همه جانبه ، تبیین و توسعه ادبیات دفاع ملی، دفاع همه جانبه با رویکرد اسلامی برپا شده است .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر